Sportlovsrapport...

Sportlov är välbehövligt för både barn och mamma och för fina hunden Hasse! Strålande sol från en klarblå himmel har vi idag. Även om det blåser mycket så är det en superduperdag! … Vi har varit ute och plumsat i snön. De är så duktiga mina grabbar. Man blir stolt i mammahjärtat när de kämpar på! Hoppas på samma ”pannben” på killarna som deras föräldrar! Hunden har gjort fina gångar i djupsnön som mini sedan använt för att ta sig framåt. De är verkligen ett team, mini och hunden! Åter i stugan efter jobb uppe i Kiruna. I morgon blir det jobb i Ötå. Bästa morbror T ska hänga med kidsen..och det bästa av allt är att i morgon kommer maken hit! Vi längtar! … Igår låg jag och alla grabbarna i ”stora sängen” och lyssnade på sagoband. Det är så himla skönt att ligga och lyssna och se bilder i sitt huvud! Mysigt att få ha alla skatter nära sig också! Igår var det Lilla sjöjungfrun, ikväll blir det nog Toy story! … Enda smolket just nu är att vattnet är fruset. Det är första gången sedan stugan kommit i familjens ägo på 70-talet. En snäll traktorkille råkade ploga upp runt brunnen och de kalla temperaturerna samt att vi inte varit här och spolat har gjort att det frusit. Nästa år ska vi tydligt märka ut var brunnen är så det inte händer igen. För det är alltid trevligt när någon är snäll och plogar så vi lätt tar oss till stugan på vintern! Igår när jag återvände från Kiruna trippen så kom det vatten! Det var en lycka att kunna spola i toaletten! Definitionen av lycka förändras med förutsättningarna! … På coop i Kiruna inhandlade jag lite sportlovslego till bröderna bus. Igår satt vi tillsammans vid köksbordet och byggde ihop alltsammans! Det är så mysigt att bygga med killarna. Nu leker de för fullt med bygget. Vi ska lämna bygget här så det finns lite roligt lego även här i stugan. Förrutom morbror T:s gamla lego från tidigt 80-tal! Ibland undrar jag om det är mamman eller bröderna som gillar att bygga och handla lego…för jag kan knappt låta bli att shoppa en låda lego om jag hittar till ett hyfsat pris! Kan hända att jag måste spana efter lite till i morgon när jag är i farten igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0