Bilder från senaste tiden...

mitt bloggande har det varit lite si och så med...liksom bilder på bloggen. Jag har blivit kass på att ha med kameran och fotar man så blir det någon fb-bild med mobilen. Brorsan har en sådan systemkamera. Tar fina bilder. En sådan kanske man skulle köpa. Frågan är om man skulle använda den?
Det har iaf varit en underbar påsk:
Maxi fixade givetvis påskriset i stugan..och jag sökte fram påskduken som fammo vävt en gång. Det är inte påsk innan den är på bordet!
...
Tre trötta "ompalompier" tog över min säng i stugan....de finaste ompalompierna i hela chokladfabriken!
och Midi ompalompiern passade på att köra med sin nya fyrhjuling. Vilken tur för våra killar att deras pappa inte fick det han önskade sig som barn ;)
..
Vi passade på att besöka släktingen i byn som har massor av kossor...och 34 alldeles nyfödda kalvar fanns dagen då vi var på besök. Dessa tvillingkalvar är bara några timmar gamla! Vilken ynnest att kunna besöka en bondgård och låta barnen ta del av allt fantastiskt som sker! Jag har ju min dröm om att bo och driva en gård någon gång i framtiden. Kanske nu inga kor, men gärna får, hästar och höns. Katter, kaniner och hundar förstås!
Man kan ju tro att det är en råtta som varit på besök. Men jag misstänker starkt att det är Mini som smakat på SAMTLIGA äpplen som fanns i fruktfatet. Hm. Undra vilket som var godast?
Utan allt trevligt jag hunnit med i påsk och i huvudstaden så håller jag givetvis på med de sedvanliga våraktiviteterna på sst....För med två hundar, 3 ungar och härliga grannar så ser vår hall JÄMT ut så här...
Rent hus tanterna, var är ni när man behöver er? Tack gode gud för min vän Roomba som tar hand om de övriga rummen så de är sand och hundhårsfria när man kommer hem från jobbet VARJE dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0