dag 2 Favoritpryl

Denna magnet fick jag och maken i ett kort från bekanta när vi gifte oss. Det är en av de sakerna som vi använder ofta och som man blir glad av varenda gång! Vad menar jag? Jo, när man "laddar" perkulatorn så det bara är att lägga i sladden så lägger man magneten på knoppen för att visa att det är fixat...
...
Man blir glad när man laddar perkulatorn och tänker på kärlekshandlingen och omtanken man visar för den andra..och hur glad han kommer bli. Man blir glad när man yrvaken eller sliten kommer in i köket och ser att någon tänkt på det och fixat lite livselixir! Vardagslyx, omtanke och kärlek!
...
Jag gillar det stora i det enkla...och det här är en helt underbar enkel pryl!

Kommentarer
Postat av: jessica

gulligt! <3

2011-05-19 @ 12:31:32
URL: http://tuffamamman.wordpress.com
Postat av: kusin Ellen

Ja men det är det lilla som gör att det känns fantastiskt, och att kunna glädja en annan med bara en sådan liten ska som en laddad perkulator ja då har man kommit långt i sitt eget tänkande . Jag blir också glad av oväntade små saker som tex en gång när jag kom hem från jobbet hade Oskar kokat kaffe och gjort smörgåsar åt mig och skrivit ett fint meddelande om hur viktig jag var i hans liv och hur mycket han älskade mig . Det värmde ! Fortsätt att gör små saker för varann som visar att ni uppskattar varandra så går allting bara bra :)

2011-05-19 @ 14:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0