Måndagsklurat...

..idag har jag haft en sådan "gör-bort-så-mycket-som-möjligt"-dag på jobbet. Flera saker som bara legat och väntat på att jag ska engagera mig i dem har fått byta plats från att göra listan, till klart! Hur najs som helst ju! Inser även att jag knappt har någon 5 dagars vecka på jobbet innan sommaren och det om något känns HÄRLIGT! Denna vecka ska jag hänga med Maxis klass på cykelutflykt på onsdag så då är jag ledig, veckan därpå har jag tagit semester på fredag för att Maxi fyller 7(!)...sen är det Kristihimmelsfärd och sen nationaldagen....och sen är jag ta mig tusan ledig!! Om än jag vet om några inhopp som behövs göras på jobbet. Det känns ändå OK. Jag har bytt ett av inhoppen mot cykelutflykten så det känns lyxigt att njuta i förväg!
...
Maxi har varit lite bitter på mig för att jag inte bokat någon utlandsresa för familjen nu i maj. Vi brukar ju åka. I höstas när jag demokratiskt hörde mig för om intresset var det svalt. Ingen annan än jag var intresserad av att boka. Jag lät bli. Nu tror jag att vi alla är lite bittra över det. Vad lär jag mig av det? eller..undra vad maken har lärt sig av det ;)???
...
I natt kom finaste midi till vår säng grinandes av växtvärk. Fy vad det gör ont i mammahjärtat när ens unge har så ont. Samtidigt är det lite magiskt, tänk att bara av att få vara nära sina föräldrar så blir allt bättre och man kan sova! Värken blir puts väck! Ja..klart att han fick lite alvedon också, men ändå.....Det är något visst med närhet, och doften av trygghet...och någon att värma sig mot. Då tänker jag på de barn som vaknar på natten och så är ingen vuxen där. Hu, vilken panik. Vilka ärr ska inte sådana händelser lämna i själen....
..
Nä, nu ska jag tänka på trevligare saker. Som MAT! I dag blir det rester till mina hungriga ompalompier, men resten av veckan ska vi njuta av Linas Matkasse. Det är andra veckan som vi provar. Förra gången var det MYCKET god mat. Efter denna vecka som verkar fantastisk ska vi dock ta en paus. Det blir mycket resande och så för mig...men jag kan absolut tänka mig att ta kassen nån gång nu och då under hösten. Det är så skönt att slippa tänka, slippa handla och äta så GOTT!
Kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0