Om begränsande övertygelser....

Ett av de häftigaste verktygen som en coach har är om begränsande övertygelser. Det är något som vi alla har och som ger oss möjligheten att öka vår kompetens och våra förmågor! När man blir medveten om sin begränsande övertygelse kan man göra något åt det och sedan kan saker bli bättre. Helt otroligt! ... På någon av dagstidningarnas sidor på nätet läste jag om att en kristdemokrat gått emot ett förslag att några av Luleå kommuns verksamheter ska HBT-certifieras för att det inte är normalt med homosexualitet. Snacka om begränsande övertygelse. När det gäller detta så tycker jag om en tanke som en fantastisk man som är kär i en man sa: "Det är så skönt nu när man har börjat använda orden homo och bi, queer...att man har plockat bort ordet sexuell i vardagssnacket. För det handlar inte så mycket om sex, det är ju en fråga om kärlek!" Jag menar jag kliver inte in på jobbet och säger att jag är heteroSEXUELL, eller att jag är sexuell över huvudtaget. Jag lever i en kärleksrelation med en annan person. Jag har förmågan att älska och är älskvärd. Är inte det vad som är viktigt? Står det inte i bibeln att vi ska älska vår nästa? Ho..jag blir mörkrädd av sådant här! Jag hoppas och önskar att vi alla tar vårt ansvar och står för det goda och fina...för kärleken till andra. Att slåss mot kärlek är vansinne när det finns så mycket ondska som vi behöver minimera. All kärlek behövs för att det ska bli varmare i världen! Så mer kärlek till folket, oavsett vem och var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0