Klokskaper...

kan man inte få för många av. Min vän M från coachutbildningen brukar säga att hans erfarenheter av att göra misstag är en stor del av hans meritportfölj. Jag tror att vi alla har en sådan, en ganska välfylld misstagsportfölj. Skillnaden oss emellan är viljan och modet att erkänna när ett misstag skett. Ett misstag blir inte ett misslyckande, innan man slutar försöka. ... Att erkänna misstag är något som jag försöker göra. Jag är, som min vän M, väldigt bra på att göra misstag. Men det är också därför jag kan stoltsera med att jag har erfarenheter och kunskaper som jag annars skulle vara utan. Samtidigt är jag glad över att kunna lära mig av andras misstag så jag inte behöver göra alla misstag själv. För min tid vill jag använda till att leva livet, inte bara städa upp och ordna efter misstag som jag begått. ... Vissa misstag ser man inte att de är misstag i steget. Det är först när man får se på händelseförloppet med lite distans som man förstår att ett misstag har skett. Det är sådana misstag som faktiskt kan bli misslyckanden. För att man inte förstått att man gjort ett misstag och därigenom slutat försöka. Jag har misslyckanden i mitt bagage. Men eftersom jag nu förstått att de finns, kämpar jag på för att göra bättre så jag kan byta in dem från facket misslyckande till misstag. ... Idag har varit en dag då jag lyckats ändra ett misslyckande till ett misstag. Det är en sådan dag man blir glad av. En dag som ger kraft och energi....och som ger en tilltro till olika förmågor. Jag är tacksam för idag!

Kommentarer
Postat av: Veronica W

Tack vare ditt inlägg kära Lisa blev min tunga dag lite lättare att bära. Tusen tack <3

2011-10-26 @ 10:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0