Huvudet upp, fötterna ner...

..det känns som att det är det jag säger till mig själv varje dag. Jag har i allafall huvudet upp och fötterna ner. Men är det mer än så? Ibland undrar jag.
...
Igår var jag och firade bästa bonuspappan som fyller 60 år om några dagar. Vi överaskade honom med matpajer, ballonger och efterrätter...och så trevligt sällskap! När vi styrde kosan hemåt efter en lyckad kväll var jag full av tacksamhet. Tacksam över att ha goda relationer, tacksam över att ha en familj, tacksam över att vi alla är friska...Tacksam över alla fina vänner som vi har förmånen att dela våra liv med....
...
När vi kom hem mitt i natten var jag tacksam över min tvättmaskin som man kan ställa in på timer så tvätten precis var klar och jag fick flera torktimmar samt nytvättade kläder lagom tills jag öppnade mina gluggar efter alldeles för lite sömn.
..
När jag väl var igång fick jag sällskap av en av mina absoluta favoritkusiner och en av mina allra bästa vänner på en promenad..och när vi nästan var hemma sken solen på oss. Det är lycka! De hängde på oss hem och åt lunch med oss. Då kom mamma, bonuspappa och syrrorna och fina S. Efter en liten stund komm lilla faster med sin man och fikade och surrade. Dagar som detta(avsett hur trött jag är) gör mig varm och glad och tacksam!
...
Kvällen tillbringade jag och maken med att jaga på med mini på en cykel för att få honom att cykla. En viljekamp utan dess like. Men vi vet, visa av tidigare erfarenheter att lyckan när koden knäcks och balansen och farten kommer så är det värt det. Vi vet att det handlar om ett gäng dagar att springa med krökt rygg och snabba ben. Men snart! Sen tog jag gammelhunden på cykeltur. Han är överlycklig när han får springa brevid cykeln. Hem med honom och så tog jag Ha hund...han gillar inte att springa vid cykeln. Han får man verkligen peppa och heja på och släpa sista biten. Men så är han ju också en labrador!
...
Nu laddar jag för ytterligare en vecka på språng. Med en arla avfärd i morgon. Det blir bra. Snart är det fredag igen.
Kram alla fina och kloka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0