Julpyssel AB

När jag plockade fram symaskinen för något år sedan så stod Maxi och tittade på med stora ögon "wow, mamma, har du en sån"...som ni förstår är det inte en maskin som kommer fram särdeles ofta i mitt hus. Men ibland händer det. Nu har det hänt igen! Nya draperier till överplan är fixade! Det blir nog tjusigt tror jag!
Maken är pysselkungen i familjen. I familjens stuga finns broderier, garntomtar och flirtkuleskapelser för alla tänkbara högtider.
Förut så sa maken alltid att vi ska göra det som vi är bäst på. Han har slutat säga det för han vet att han är bättre på syslöjd än mig. Och bättre på hemkunskap. Åtminstone när vi kollar på den formella kunskapen och betygen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0