Tokigheter, tacksamheter och tröttheter

Det är så jag kan sammanfatta den senaste tiden tror jag! .. Det är intensivt att jobba borta, att komma hem och köra pass för fina och starka kvinnor. Att hinna se sina barn och sin man och hinna mortionera sina hundar. Fredag gick åt till att fixa en hel del administration, och en hel del gick åt till att inte kunna fixa administration. Så kan det vara ibland! Att hinna lämna saker, papper, handla och byta saker..tvätta och få ihop en middag. Tacksam är jag att fina J fick med mig på en springtur på kvällen så jag fick rensa lite stress från kroppen. ... På lördag morgon ställde jag väckarklockan och drog in på Helex för ett CX WORX pass och en stund på crosstrainern. Det var så skönt att få en liten egen stund. Det är viktigt för mig. Sen hem och fixa ett kalas för min midi, min underbara unge som i all förvirring hunnit fylla 6 år! vart tog den tiden vägen. 6 år???!!!! Jag minns det som igår när han kom till världen! Hur jag och pappan stannade många dagar på BB tillsammans och bästa sortens vänner tog hand om Maxi och en galen hund som helst ville vara hos någon löptik. Vi trängde ihop oss i den där sjukhussängen och såg film på datorn. Han var liten och fin och alldeles perfekt! Precis den lilla Midi som vi önskat oss! Det är han ännu, han är omtänksam, godhjärtad och en medlare (som det mellanbarn han är). Han är charmig med glimten i ögat. Som jag sa till mina fina skatter i söndags så är jag så tacksam över att just dessa barn är mina. Att de är mer och bättre än man kunnat önska sig i sin vildaste fantasi. För det är ju så det är, och det vill jag att de ska veta. Att de aldrig någonsin ska behöva fundera om de är goda nog för oss. För det är de. Mer än goda. Frågan är vad jag gjort och gör för att förtjäna dem? ... Lördag kväll tillbringades med delar av finska föreningen i saunan. Så skönt att få surra av sig lite! Å härligt att planera tokigheter i vår! ... Söndag gick i transportens tecken. Fick besök av fina kusin J med familj som kom och firade midi. Sen skulle bonus grabben hem till mamma, Midi på kalas och Mini fick kvalitetstid med bästa bonus J på leos lekland. En trött och sliten 6 åring var arg över kalaset, arg över att han skulle åka bil...suck. I stressen kör man fel och håller på att bli galen. Men det löste sig med lite andning. Midi hade superkul på kalaset. Mini hade otroligt kul på Leos och Maxi var trött och tjurig och tjurade sig igenom ett kalas hos gudfar K som blivit ett år bättre. Sen var det bara att hämta hem allesamman. När det var gjort kände jag ett enormt behov att få rensa min hjärna och bästa maken skickade iväg mig på träning på Pontus. Så skönt att få göra av med lite energi och dubbla den. Sen blev det att handla lite och sen hem och ut med hundarna, tvätta lite och packa lite saker. .... Idag är det tisdag och jag ska redan få åka hem från Kiruna. Känns hur härligt som helst att få sova i egen säng i natt. Att få pussa på mina fina skatter och föra dem till förskolan i morgon! .... Vilket underbart liv man lever egentligen. Maximerat på alla sätt. Det är som extra allt och jag älskar det! Så länge jag får stunder att bara vara L. Så jag kan samla ihop mig, rensa hjärnan och komma tillbaka som den person som min familj förtjänar. För de förtjänar den bästa! Ha det gott alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0