Lite till....

Kändes som att jag inte hann blogga klart. Kan vara för att jag har tre killar som mest av allt vill spela angrybirds på ipaden och iphonen och att de precis var i sista andningen. Illa valt tillfälle kan man kalla det!
....
Att åka iväg såhär på allinclusive är en utmaning för två intensiva galningar som mig och maken. En utmaning i att klara av att inte kunna göra något vettigt på 7 dagar. Välbehövligt så in i Norden är det såklart! Makens eksem är nästan borta....bara det är en lättnad. Jag känner att ögonlocken har slutat bränna, även om en och annan stolthetstår förstås kan passera,så är det ju när man har de finaste barnen i världen.
...
...Å det tjurigaste. Mini testade åka hiss själv idag. Det var en pulshöjare för en semesterlat mamma som i vild panik sprang upp o ner i sex våningar för att hitta sin skatt. Hittade honom gjorde vi såklart. Å återföreningen var lika tårdrypande för mamma och mini. 5-10 minuter är en lång tid när man inte har koll på sitt barn.
...
Jag har hunnit läsa två av de fyra böcker jag tagit med mig på semestern. Två bra böcker som jag önskar att fler tar sig tid att läsa! Den första är skriven av Mikael Andersson som föddes utan armar och ben. Armlös, benlös men inte hopplös heter den. Den ger goda tankar kring lösningsfokuserad livsstil! Den andra boken heter Jiddra inte,hellre ökänd än okänd och är skriven av en försetts gangster som heter Patrik P någonting... Å vad man önskade att de som romantiserar gangsterlivet läste den och funderar ert varv till. Att vara Svensson kan faktiskt vara trevligt!
...
Jag är tacksam för mitt svenssonliv med villa och vovve. Med jobb,semester,fritids och förskola. Med vänner som jag vet är mina vänner. Som jag vet att jag kan lita på. Som inte skulle vända sig mot mig omtag skulle drabbas av svårigheter. Jag vet. Jag har varit där.
...
Jag är tacksam för att inte behöva somna med en klump i magen och tankar kring ur livet ser ut i morgon. Det rätt likt det jag har idag. Oftast bättre! Jag är tacksam för möjligheten jag får av att lära av mina misstag, av möten med andra och göra livet lite bättre genom träning!
...
Jag är tacksam över att ha möjlighet att ta min familj på semester utan måsten. Detalj ger tillfällen till mys tillsammans utan någon Alfons Åberg. Igår resulterade det i en finsk discidans av övertrötta barn till djingiskahn med vikingarna! Å en dejavu från bröllopet med en dans med finaste maken till from this moment. Jag älskar spontandans! Det är något jag har med mig hemifrån. När mamma och pappa skuffade bort gungstolen och drog igång bandspelaren med någon dansbandsdänga och buggade i köket. Å så fick jag stå på pappas fötter och dansa! Det är kärlek för mig! Så när vi rockar loss till Sean Banan hemma i köket så njuter jag! Liksom när jag får chansen att bjuda upp maken till någon kramgo låt och dansa en stund....
...
Vad gör ni? Rockar ni också loss och njuter av livet????
...
Jag och maken har haft tid att prata om livet. Vad vi ska göra för ny bröllopsresa när tillfälle ges nästa år. Vi vill båda till Rapadalen i Sarek. Så nu vet jag vad maken ska få av mig i julklapp... Ett nytt lätt tält såklart! Så får jag väl lov att önska mig lätta sovsäckar och liggunderlag. Tänk vad härligt att redan i juni veta vad som ska komma den 24 december! Det är L i ett nötskal!
...
Jag har redan målbilden framför mig hur vi går där i Sarek. Åker båt över det klara kalla vattnet...färgerna krispiga luften! Kan nästan känna hur det är att vakna på morgonen och koka kaffe på gasolköket...
...
Från en resa till nästa... Det är bara att njuta och drömma sig vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0