Trötthetsantiklimax...

det märks att semestern är nära.....Jag är så trött och slut så jag tänker att jag kommer somna på flyget och vakna på hemresan. Det brukar vara så när jag börjar se semestern! När man är så trött kommer många funderingar. Å tacksamhet över hur bra jag har det. Fast jag är trött.
...
Tänkte på det idag när jag varit i kontakt med flera fina vänner. Fina vännen M som fixat möhippa åt en kompis och där jag fick vara delaktig att sätta lite guldkant. Värmer ett hjärta. Att jag dessutom har vänner som ställer upp och gör det guldkantat är fantastisk! Manboys, de är en tillgång för oss! ;)
Sen kom F och Ch förbi och det är en unge som är intensiv och underbar. Lite som Nalle Puhs ballong! När de lämnade bygget hoppade jag, Maxi, Mini och Bonus i bilen och åkte in till stan. Växlade, shoppade och åt glass. Härligt och hjärtfarligt för en mamma med en mini som vill och kan själv. Sen blev det färgbutiken för sista färgslatten till huset. Jag ser ljuset!
...
Hemma tänkte jag att jag inte orkar hålla mina ögon öppna längre. Men lite picknick och besök av snygg M gjorde att jag överlevde tills maken lagade middag till oss allesamman. Jag försökte få en bild av vilka kläder som skulle med i kappsäcken. En promenad till min A med en klänning som jag bara var tvungen att ta med mig hem från stan behövde lämnas. Sen blev det Coop för inhandling av lördagspoppis till mina små och lite gott och läsbart till morgondagens flygtur.
...
Sen blev det filmmys med Bonus. Marley och jag. Vilken film! Så jag bölade! Ungarna var lite fundersamma. Men filmen är så fint gjord. Och är man trött så orkar inte jag vara stark. Tårar renar!
...
I min jobbtelefon kan man lägga in telefonnummer som favoriter. I min telefon har jag många telefonnummer. Många människor som jag är tacksam för. Som jag aldrig skulle vilja vara utan. De där som alltid finns där och som jag kan ta upp tråden med precis var den stannade förra gången. På denna gedigna telefonlista finns också några i denna favoritlista. De där jag måste prata med för att vara hel. Inte för att säga något särskillt, men bara för att jag behöver dem.
...
Det är min mamma, min bror och maken såklart! Sen finns en underbar vän som jag fått som vuxen. Mamman från Bäst. Vi är så olika och lika! Jag är så himla tacksam för dig. För att du är den allvetande skäphögen. Den där som man kan låna när man tror att man håller på att bli galen och så bara får du världen så enkel! Du kan sätta ord på tankar som bara far runt som kläder i en torktumlare i mitt huvud. Eller som färgen i den där blandningsmaskinen som jag såg på idag! Den där som skickar den där länken som jag behövde, eller som tar med sig middag och ungar och dyker upp....En som jag helt sonika bjuder in hela min familj på middag hos bara för att slippa diska innan semestern!
...
Jag har fler fantastiska vänner. Att jag just hyllar denna fantastiska kvinna betyder inte att någon annan behöver vara sämre. Jag är en tacksam person med förmånen att ha fantastiska människor i min omgivning. Jag hoppas att ni vet att om jag är lite fantastisk så är det för att jag får vara en del av era liv, ta del av era tankar och få er energi!
Tröttaste kramarna till er!

Kommentarer
Postat av: Helene

Hoppas du får sova FÖR mycket under semesterveckan, så mycket att du bara vill vara vaken :) Kram/Helene

2012-06-11 @ 15:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0