Fredagsfilosofen...

Att växa genom möten...det är en devis som jag anammat. Att vila i tanken att vissa personer är utsända för oss att träna på har jag också skrivit upp mig på. Beroende på hur trött jag är så påverkas min förmåga att öva.
Som igår. Jag klev in i en reception och skulle lämna ett papper. Jag lämnar papper där lite nu och då så jag träffar receptionisten ibland. Igår när jag lämnade papper så börjar hon berätta för mig om att hon ska skiljas. När någon börjar berätta något sådant så kan jag inte bara gå. Det var bara att stanna och lyssna en stund. Att försöka lyssna utan att värdera, att stötta utan att stjälpa..det är fasen saker som jag behöver öva på! För vad säger man egentligen när någon berättar något sådant för en, i ett läge där jag inte är förberedd på att det ska komma. I ett läge där jag inte känner personen mer än ytligt? Det var ett träningsläge för mig. Jag tror jag balanserade rätt bra, även om det kändes som att isen under mig var svag och halkig periodvis!
...
På kvällen hade jag förmånen att åter igen träffa mina underbara vattenträningshjältar på Hertsön. Även om jag önskade mig annat innan så hann jag bara innanför dörrarna på badhuset för att konstatera att det är härligt att få instruera. Vilken energi och egoboost man kan få av att vara där på kanten. Att ha fått bli en del av deras vardag, och att få höra om deras liv och framtid. Det är häftigt. Som en som snart ska få sitt första barnbarn. Hennes längtan skiner igenom både i ögonen och i rösten. Vilken resa hon står inför, blivande farmor!
...
Nu är det fredag. Och jag är så trött. Så trött. Jag vet att det inte är någon idé att känna efter så himla hårt. Det är bara att fokusera på korta delmål. Kanske är det så att jag är så trött för att jag får det nu. Ska vara lite ledig nu när det är påsk. Jag ger mig tillåtelse att vara trött. Helt förvirrad. Ur kaos föds kreativitet. Där är jag nog nu.
Kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0