Tågstatus.....

När man haft möjligheten att träna tågåkande i Norrbotten och Lappland under rätt många år så slutar jag förvånas över vad som kan vara problem för möjligheten att komma fram i tid. Den första tiden stressades jag av faktumet att jag inte kunde hålla mitt schema. Nu har jag slutat ha tighta scheman på ankomstdagen. Jag har också lärt mig att spara jobb till tåget, för att få fritid som jag faktiskt kan välja och bestämma över själv!
....
Tydligen ska man snart kunna pendla med flyg till Kiruna. Det handlar om 1.20 i restid istället för dagens 6 timmar. Men då känner mitt samvete att det inte är ett ekologiskt val. Kanske är det dyrt också. Med dagens förseningsstatistik åker jag i stort sett gratis med tåget, eftersom jag nästan alltid får tillbaka biljettpriset i restidsgarantin.
....
Monday, min dag, tågdag, tid för tankar dag.....
...
Kram alla fina!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad har du för utbildning, du verkar ha ett omväxlande och kul jobb

2012-03-27 @ 14:08:02
Postat av: L

Hej!

Såg kommentaren först nu...Jag är beteendevetare som byggt på med lärande i arbetslivet, ledarskaps psykologi och certifierat mig till Coach vid Ledarhögskolan i Örebro.

2012-05-22 @ 23:11:24
URL: http://mammakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0