Förändringar...

..kan jag säga att denna vecka har handlat om. Finaste bonus har flyttat. Det känns i hjärtat såklart. Det som känns mest är inte att hon flyttat, för det har vi hela tiden vetat att det ska ske, utan hur.
...
Jag kan inte förstå hur vi skulle bli bovarna i detta drama. Eller anledningen till det.
..
Ibland undrar jag vad människor tjänar på att anklaga och säga elakt när det inte finns något att samtala om. Om jag inte tänker fortsätta en resa så kan jag ju säga att vi väljer att göra såhär. Att undanhålla och säga saker som inte fyller något syfte gör sällan saker bättre. Det är små människor som gör så. Som sticker kniven och vrider den bara för att. Det finns många saker som jag hade velat säga och göra. Men jag låter bli. Saken blir inte bättre av det.
..
Jag hoppas i allafall att det blir bra för bonus, för det är det som är det viktiga i detta. Vuxna människor som jag inte alltid kan förstå vad de vill uppnå med sina handlingar har ingen betydelse alls. Att bonus får förutsättningarna att fortsätta den positiva resa som hon påbörjat och att livet är snällt med henne är det som jag tycker är viktigt! Hon kommer alltid att ha en särskilld plats i våra hjärtan och i vår familj, oavsett om hon vill det eller inte.

Kommentarer
Postat av: sigge

Ni har gjort, och gör ett alldeles fantastiskt "jobb" där ni ger och ger och ger av er själva och er tid. Hos er är det som fiskbullar i hummersås - det finns ALLTID plats för en till! Att det sedan finns människor som väljer att skjuta någon annan istället för att erkänna sina tillkortakommanden är tråkigt, beklämmande och oansvarigt. Försök att känna att ni gorde rätt - även om konsekvenserna är jobbiga. Ni är bäst - visst vet ni det!

2012-06-01 @ 07:00:49
URL: http://www.siggeshus.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0