Vimsig mamma....

Denna vecka skulle bli min ro i land sådant som flyter vecka. Slutföra sådant jag påbörjat vecka. Jag vet inte hur jag ska sammanfatta veckan so far. Jag har nog inte slutfört något alls. Jag har lyft och petat och lagt tillbaka. Som i ett vakuum.
Jag har hopp ändå! I morgon ska jag fortsätta på hemtentan och hämta min rapport så jag får åtgärda kommentarerna i den.

Sen ska jag på ett möte med V om kontaktfamilj för fina Ch och om jag hinner ska jag in till stan och träffa bonus soctant. Maken får ta det mötet. Känns som att jag får välja möte och mötet med v om Ch känns mer akut. Det andra mötet är information och den kan jag få på fler sätt.

Idag har jag varit med på ett möte och skrivit protokoll. Jag är grymt impad av personer som hinner med i alla svängar! Det är fasen inte enkelt med alla tekniska termer och kunskaper som jag inte besitter! Jag går från klarhet till klarhet med vad jag kan och vad jag vill utveckla. Ju mer jag jobbar desto mer blir jag på det klara med att jag inte ska jobba med datorer och teknik. Det är ett enormt motstånd som väcks i mig när jag hör ordet teknik.

Jag försöker dock. Som nu när jag skaffat mig en iPad. Jag kommer aldrig fixa alla funktioner eller orka sätta mig in i det. Men, jag kan använda den!

Jag vet dock att jag har en grym förmåga att få andra att vilja och våga. Att få andra att anta utmaningar mot sig själv och vinna. Det är helt ok för mig!

Några som är på rätt plats i livet är förskollärarna på våra söners förskola. I morgon går midi sin sista dag där. Jag är tacksam för att jag inte behöver skiljas från förskolan ännu. Tur att mini har 2 år kvar. Hur gör jag sen? Hur ska vi klara oss utan dessa fantastiska kvinnor och kock? Ja, jag har ju två år på mig att lösa mysteriet!
Kram alla fina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0