Utmaning...

..att få en fantastisk unge att välja glädje. Att få samma fantastiska unge att se vad hon faktiskt kan göra och inte argumentera för problemen som finns. Det är inte alltid som problemet är problemet, och genom att lägga kraft på något som inte är ett problem egentligen så kan det som uppfattas som problem lösas.
Jag har ännu inte förstått varför människor väljer att fokusera på det som är svårt, och begränsa sig, istället för att lägga energin på det som jag verkligen kan påverka själv! Det kan vara smått, men många droppar små!
 
"Jag är den perfekta jag.
Ingen kan vara en bättre jag,
hur mycket de än försöker.
Det innebär inte att jag inte kan bli mer än jag redan är.
Det innebär helt enkelt att jag inte tävlar med någon.
När jag verkligen har accepterat det faktum
att jag har allt jag behöver för att bli mig själv helt och fullt
gör jag mig fri från en konstgjord identitet
som jag själv har skapat.

Att vara någon jag inte är
kräver enorma insatser av energi
som skulle kunna användas till någonting mer produktivt.
Eftersom jag är unik är budskapet helt klart.
Jag har något att erbjuda
som aldrig kommer att bli möjligt en gång till.
Om jag inte sätter värde på det
är det inte bara en tragedi för mig själv,
utan faktiskt för hela världen.

*****
Allt gott till dig!
Kay Pollak"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0