Vad är jag tacksam över idag??

Det är en fråga som jag jämt ställer ut till personer som behöver lite ljus i sitt mörker. När jag famlar i mörker så kan jag blunda för att vila ögonen lite och sedan glömma bort att öppna dem så att jag tror att det är bläcksvart fast det ljusnat.
Jag lever som jag lär. Jag samlar glimtar av lycka och kärlek hela tiden. Sen värmer jag mig på det när det känns dystert.
Idag värmer jag mig på min minis entusiasm för tårtbak till pappa, på bonus D:s feedback, på kaffepaus med fin vän, på ungarnas skratt i källaren...det är så att jag tränat mig så länge på att se mirakel att jag ser och känner dem överallt! Å det är jag tacksam för. Det blir enkelt att få ett lyckligt liv när jag kan bli överlycklig över att se labradoren skutta i vattenpölen även om jag vet att jag då behöver skura hemma. Känslan som bubblar av hundens glädje är mer energi än den som går åt till att skura!
Kram alla fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0