Att skapa tillstånd...

..är något jag är tacksam över att jag lärt mig genom mitt oftast underbara jobb. Att bestämma sig för hur jag vill att en dag ska vara för mig. I morse vaknade jag i ett regntungt Kiruna. När jag började gå mot jobbet så startade ösregnet. På med musik. in med energi. Bestämmer mig för att ha en underbar dag på jobbet. Efter lunch tittar solen fram! Kvällen tillbringas i en kanot på torneälv! Helt undebart! Jag har glömt hur skönt det är att paddla i solskenet i den krispiga höstluften. Borde göra det lite oftare! Ibland är mitt jobb världens bästa!
...
Annars försöker jag få ihop det där med jobb, plugg och familj. Behöver lösa det i ytterligare 2 veckor. Sen lugnar det ned sig lite på min för tillfället intensiva jobbfront. Då ska jag försöka vara tjänstledig för studier halvtid och jobba halvtid. Vi får se hur det går. Jag ska i allafall prova. Jag är ju bara människa!
..
I måndags var jag in till stan och klippte mig. När jag väntade på bussen kom en kvinna till busshållplatsen med trasiga kläder, trasiga sandaler och trasiga strumpor i sandalerna. Jag stod där och tänkte att jag ville ge henne mina strumpor som jag hade på mig. Aningens sunkiga efter att jag använt dem under dagen, men absolut fräschare än de hon hade på sig. Hade affärerna varit öppna hade jag sprungit in på Lindex och köpt strumpor. Jag vet att det är svårt att veta vad man kan göra för att hjälpa. Men i mitt hjärta gör det ont. Riktigt ont. Det är som att jag skäms över att ha det bra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0