Tacksamma tankar...

Efter en helg då bästa sortens bonus haft stora delar av sin biofamilj i staden sitter jag och känner tacksamhet! Tacksamhet över att familjer med stora utmaningar kan rymma så mycket kärlek till varandra som bonus stjärnfamilj gör. Genuint rädda om varandra och med en vilja av att hålla ihop trots mängder med utmaningar som försvårar det.
 
Jag är glad över att mina föräldrar lärt mig att det är känslan i hjärtat som räknas. Att det inte behöver vara blodsband. Det känns ärligt att säga det till mina barn, att de är de människorna som har plats i ditt hjärta som är de viktigaste. De som du kan lita på, som kommer finnas där för dig. Oavsett. Att de har syskon som har samma mamma och pappa som de själva, men flera syskon som vi fått förmånen att vara en del av deras familjer. Jag är tacksam över bonusbrorsan D, en självklar unge i vår familj. Som när han dyker upp alltid känns som att ingen tid har förflutit. Jag är tacksam över storasyster M, som kämpar och växer och gör oss stolta! Jag är tacksam över storasyster J som hjälper till att lösa alla möjliga bekymmer. Familjen R, har blivit som en del av oss. Det är en ynnest att få en familj i present. Jag är glad över att vi fått vara en del av A:s integration och första möte med Sverige. Jag är tacksam över de föräldrar som låter oss vara viktiga vuxna i deras barns liv. Jag är tacksam över att de gett barnen livet!
 
Fina S, tänk att det är du som väckte tanken i mig när du var liten. En tanke som jag och bästa maken gjort verklighet av. Att ha ett hem, där barn som inte kan bo med sina föräldrar får bo. Jag trodde i min naiva ungdom att det var barnen som skulle få det bättre. Jag kunde inte förstå då hur häftiga resor det livet skulle ta med oss på! Jag har aldrig kunnat drömma om allt det fina jag skulle få bli en del av. Alla mammor och pappor som jag skulle få lära mig mängder av. Alla maskrosungar....Även om jag ibland (läs ofta) sliter mitt hår. Oroar mig så jag knappt kan sova, svävar mellan hopp och förtvivlan...Så är det helt underbart! Jag skulle inte vilja byta min stora familj där tomten är far ( och mor )till de flesta barnen! Jag vet att det är jag som får ett bättre liv. Varje dag. Året om. Tack mina fina barn, både bio och bonus, för att ni gett mig livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0