Huvudet fullt....

 
 
Ibland känner jag att jag måste tvärnita...så där trycka ned bromsen allt vad som går för att jag ska stanna och vänta in min själ. Jag är en rastlös människa, intensiv till tusen och som är världssämst på att göra en sak i taget..åtminstone längre än 5 minuter.
Det är så tydligt när kroppen vrålar HALLÅ jag vill göra dig UPPMÄRKSAM på att du kanske är fel ute på vissa områden. Jag tror att jag har hört det nu. Att jag kanske behöver fundera på vad jag vill och inte vad jag borde. Eller vad som är lämpligast just nu.
Å när jag äntligen samlar ihop mig och vet vad jag behöver göra så får jag veta att jag är så impulsiv och borde tänka över saken lite mer. HALLÅ!!! Det är ju för att jag väntat så jävla länge med att känna efter och tänka efter som gör att när jag väl gör det så har jag nog mycket material och om och hur och när och varför och därför så jag kan fatta ett hyfsat klokt beslut. Välgrundat och genomtänkt är det. Jag lovar. Som min hjärna har fått jobba!
Så om jag gör något som kan tyckas ogrundat och impulsivt. Lova att säga att jag förstår att du tänkt igenom detta mer än en gång. Lova att du frågar mig HUR jag kommit fram till det beslutet istället för att avfärda mitt beslut med impulsivitet. För ni som känner mig,  ni vet att jag är sämst på att komma till skott. Att jag kan veta vad jag vill och ska göra och ändå inte göra det för att jag inte kan bestämma mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0