Teknik+L=falskt

Idag har jag funderat på egenskaper som man besitter....och nog finns det många goda hos mig..men också många som kräver förbättring. Som t ex tålamod med teknik, eller ska man säga elektronik. Jag verkligen ogillar elektroniksaker som datorer och telefoner och tv, dvd osv osv. Det ska vara enkelt och bara funka! När jag lär mig hur något funkar så kör jag på det. Punkt. Att det sedan kommer uppdateringar och förändringar och nya operativsystem följer inte min inprogrammering med i och då kan det bli error...eller något....
...
Jag är tacksam över att jag har en man som är grymt teknisk..och att vi har goda vänner som är grymma på elektroniksaker! Jag tror till och med att min mamma är bättre på sånt än mig! Det roligaste i kråksången är ändock att svärfar ser mig som värsta elektronikkungen...så när något på hans dator eller mobil inte funkar så ringer han mig! Det får mig att känna mig lite bättre eftersom jag faktiskt kanske har fått hjälp att lösa just det problemet innan så jag kan förklara på ett sätt så sådana som jag och han förstår hur, men inte varför. Men ibland behöver man ju inte veta varför! :) Det är skönt att få vara "bra" på något som man själv kanske ser sig som svagare i. Jag vet att om jag bara skulle vilja lära mig så sitter det inte i det. Jag kan lära mig. Jag är bara så otroligt ointresserad av att göra det...å tur är väl det egentligen. För man kan ju inte vara intresserad av allt samtidigt!
...
Mini är grymt intresserad av Cars-filmen och Blixten och Bärgarn och co. Vi har nedräkning tills vi får gå på bio och se film nr 2. Han har alltid älskat bilar i olika färger och former. Vi tog oss en sväng till miljögården i söndags för att göra något trevligt. Givetvis hittade han en bil där och lyckan var gjord!
Maxi är intresserad av att skapa, att snickra och bygga. Han har gjort sig en pistol med sikte och allt i garaget idag. Maken står och kikar på honom stolt som en tupp, tårögd och rörd av hur duktig han tycker att sonen är. Till vem säger han det? Till mig...jag vet ju det..det är ju sonen som behöver få höra det av sin pappa. Men maken har många goda egenskaper...som detta med teknik....förbättringsområde är definitivt feedback till sönerna. Men jag har en förhoppning om att han ska bli lite bättre varje dag. Som sagt, man ska inte se en person som den han var eller den han är, utan den han kan bli..och jag ser en grym potential hos min bättre hälft! L+P=Sant
...
Nä nu blir det ett stort fat med vaniljyoghurt och så kvällsskörden förstås! Ha det gott alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0