Å äntligen kom regnet!

Det kändes så skönt att cykla med gammelhunden nu på kvällen efter att regnet öst ner över oss soltorkade norrbottningar! Luften kändes frisk och man fick som krafter bara av det. Man har ju varit lite matt av värmen...iallafall jag! 
Nu har vi hunnit komma tillbaka till stan och varit på barnkalas, hunnit äta middag ute med moster I, morbror T och storkusin I. För er som nu blir fundersamma så hör morbror och moster inte ihop! Morbror o kusin I har bott i vårt hus över helgen då morbror tävlat SM i pistolskytte här i stan. Vi är stolta över vår duktiga morbror, 4 pokaler kom han hem med! 
Barnkalaset var det fullt ös på och åtminstone föräldrarna var väldigt nöjda med presenterna, namnmössor från ett litet företag som heter busmonster, googla på det så hittar ni mycket fina egenhändigt designade och uppsydda kläder och väskor!
Matbacken till i morgon är fixad både till mig och bästaste maken eftersom det blev över två lagom stora bitar av pajen och sallad med för den delen. Perfekt med andra ord! I morgon har jag kort dag på jobbet. Skönt!
I veckan ska jag hinna med massage, möte med min nya kollega och förhoppningsvis lite jobb som är ogjorda här på hemmafronten! Det hade varit så himla skönt om fantasifiguren Sir James skulle dyka upp lite nu och då och lösa både det ena och det tredje som han gjorde en gång på tiden då det begav sig. Ja vad fan ska man säga. Vi är rätt svamliga och påhittiga moster I och jag. Nästan så vi kunde lura oss själva så han nästan var verklig! Det är vissa saker som blir teman och att man har pratat så mycket om det så man inte riktigt vet vad som är verkligt och vad som bara är svammel. Det är som samtalet om en doneringshink för barnsugna singelbrudar....
Matplanen maler i huvudet. Jag som brukar planera månadsvis och nu är jag helt tom i bollen eftersom jag inte orkat tänka i värmen. Tips mottages tacksamt! Jag tror på korvsoppa på tisdag, flygande Jakob på torsdag...kanske lite lax o pasta på måndag....onsdag ska det gå undan med mat, kanske blodpudding?
Nä, nu dags för dusch..sedan sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0