Snart är det midsommar!!!

Ska bli hiskeligt kul och skönt att få vara i stugan och lata sig i några dagar! Välbehövligt värre! Lite vimmelkantig är jag i huvet och det ska faktisk bli skönt att lämna busungarna hos farmor i några dagar och få sova och jobba och hälsa på i några dagar. Det är lyx på hög nivå...det är ju bara vissa saker som måste fixas innan...
som att handla..

Det blir lite mat när vi är vår familj på 5 och grannarna med 3...

Sen är det ju alltid detta med att packa. Jag har fått instruktioner av bästa farmor att killarna ska ha varsin väska och galonklkäder, fleece, shorts...allt som kan tänkas behövas för tre dagar i mumindalen i farmors stuga med kusinerna....


Å sen vill jag ju hinna igenom huset med snabeldraken och moppen innan vi åker så jag får komma hem och lägga fötterna på bordet och bara se massor av film...


Man kan inte förstå hur mycket smuts några buskillar kan dra in i ett litet hus. Men de är grymma på det i allafall.
...
I morgon är det Maxis sista dag på världens bästa förskola. Känns både spännande och tråkigt för honom. Känns i mamma hjärtat också. Det är så tryggt att ha barnen på världens bästa förskola. De är små när de går på förskola och blotta tanken på att jag helt plötsligt har ett skolbarn kan ju få en mamma att gå i taket! :) Så efter i morgon är det sommarlov för mina fina barn. Tur att farmor och mormor finns att tillgå när man själv ska hinna jobba en del...men snart snart semester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0