Farsdag...

är det i morgon...
Så länge jag haft förmånen att ha min far i livet har jag fixat och trixat, ritat kort, bakat tårta till både honom och farfar....två fantastiska män som lärt mig mycket om livet..Tomheten som kan komma över en när man tänker på dem fylls av värme från allt det de var, alla fina minnen. Men nog tusan känns det. Så i morgon tänder jag ett ljus för dem...
..
Vad glad jag är att jag har träffat mannen i mitt liv. Att det är just P som mina barn har förmånen att ha som pappa. Att det mina barn har en sådan förebild, som kan lära dem om livet! Jag hoppas att de kommer inspireras av hans energi och "pannben", av hans naturliga glädje och målmedvetenhet...och att de kan vara lika mjuka och närvarande som honom. Att se P tillsammans med sina killar är en ynnest. Jag kan komma på mig själv att titta på dem och hur hjärtat nästan svämmar över.
..
Samtidigt är jag glad över att ha så mycket klokt sparat i hjärtat, små fragment av så många saker från faffa och pappa som jag kan ge till mina barn. Så saker som påverkat mig och som jag vill ge mina barn i present i livet, så de kan ta fram dem när de behöver det....
..
I morgon är det jag och killarna som kliver upp och fixar frukost till världens bästa pappa....och även om min världens bästa pappa är en ängel..så är jag glad att jag får dela min glädje och sorg med P, och att jag har en annan fantastisk man i mitt liv som vuxen. Älskar dig, min skatt, mitt guld och mitt allt.....Den bästa pappan på jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0