Alla <3 -dag!

Wide From Here To Eternity
Sådana fina ringar från Efva Attling har jag och finaste maken gett varandra i present! 10 år har vi varit tillsammans! Fatta vad tiden går! Även om man ibland undrar om det är så det ska vara, så vet jag att när dagen är slut och jag sammanfattar vad som är viktigt för mig så kommer han att tillhöra den viktigaste skaran. Jag väljer honom igen och igen. För det finns ingen som du finaste finaste P!
...
Alla hjärtans dag har vi firat genom att gå och äta lunch tillsammans (jag och maken)...och sedan har ungarna fått välja middag. De fick blodpuddinghjärtan, bacon och råkost. Till efterrätt blev det julmust (!) som vi fyndade i förrådet och vaniljhjärtan såklart! En jätte mysig dag med min fina fina familj!
...
När det kommer till min nya utmaning:
Ger jag mig själv tillåtelse att må bättre och njuta mer varje dag?
-JA! Det tycker jag att jag gör! Jag försöker att i så stor utsträckning som möjligt att vara här och nu! Att njuta av det jag gör! Som när jag går på morgon prommis med hundarna...eller när jag väntar på bussen till jobbet. När jag dricker första koppen kaffe för dagen! När jag går hem med mina fina barn från skolan och förskolan och hör deras kloka funderingar....När jag läser en bok till mina fina skatter och får känna en mjuk liten hand mot min kind...Det finns många sådana magiska ögonblick varenda dag!
...
Men jag försöker också träna så ofta som jag kan, för det mår jag bra av...jag unnar mig lyxigt frisörbesök var 6-7 vecka...sådant med hårtvätt, skalpmassage och en stund i massagestol...Jag går även på massage en gång i månaden, VARJE MÅNAD! Det har jag gjort i många år! Det behöver jag! Jag är viktig i mitt liv! Jag försöker även hitta tid att umgås med människor jag tycker om, jobba med saker som jag blir glad av!
...
Om några år hoppas jag att jag ska kunna vara ledig mer och vara friare än idag! Jag har en plan för det! Målbilden är sådan att jag sitter i en gungstol i köket...med en kopp kaffe i handen..så gott kaffe har jag aldrig druckit! Huset är ett rött hus på landet. Där ska jag vara när jag når mitt mål! Men inte än! Jag har så många mål som jag vill uppnå innan. Men tanken på målet i fjärran gör livets resa trygg. Jag vet vart jag ska och att jag kommer dit när tiden är för det! Jag vilar trygg i den vetskapen!
...
Kram alla kloka på alla hjärtans dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0