Lördags tankar...

Att börja jobba känns i knopp och kropp. Jag hade glömt hur det är att använda huvudet och öronen och ställa alla kloka frågor som jag förväntas ställa. Det gick bra, men visst är det tuffare att starta upp än att vara mitt i flowet!
Idag har jag haft sovmorgon och mjukstartat med härlig hundprommis i solskenet med fina kusin J. Sen kom fd bonusdottern med kompis förbi och vi hoppade i bilen och inpulsdrog till Haparanda och IKEA. Finland fick sig också ett besök, jag behöver ju fylla på kakförrådet hemma! ( Å bastuölsförrådet ;) ) Sen råkade två muminmuggar följa med hem också. De var ju på rea !!!
Från IKEA följde som vanligt några ljusstakar med hem...och ljus i olika former..några ramar till bröllopsfotona och en byrå till hallen som ska få sig en make-over när energin kommer tillbaka!
Det bästa med resan är ändå all surrtid i bilen. När man hinner fundera och resonera kring allt och inget!
Hemma igen så har jag tänt ljus och suttit i ett tyst hus och njutit av att vara själv när alla mina fina sover och bonus var på tur med pojkvännen. Det var länge sedan jag tog mig tid att njuta av tystnaden. Idag gjorde jag det. Så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0