När kvällarna mörknar igen....

....så börjar min tre månaders ledighet gå mot sitt slut. Ungarna börjar snart skola och förskola igen och rutinerna och vardagen knackar snart på i vårt hus. Det är skräckblandad förtjusning. Jag kan innerligt längta till rutiner och ordning från vårat hyfsat ordnade semesterkaos, samtidigt som jag njuter av att få vara ledig och lat och ta dagen som den kommer!
...
Sommaren 2013 är en sommar som värmer mitt hjärta och fyller mig med tacksamhet så jag kan värma mig under kalla mörka vinterdagar. Jag har fått ladda mina batterier med fiske och mys med ungarna, jag har tagit en och annan stänkare med fina vänner och skrattat så att tårarna runnit. Jag har sprungit med och utan hundar, åkt tåg och bil genom halva landet och fått uppfylla en barndomsdröm när jag i helgen besökte legoland med mina fina barn!
..
Vi pratade om det igår jag och bonus. Om när man blir besviken för att saker som man önskar inte händer. När man är tonåring så ska det ske med en gång. Om det inte har hänt genast så är det kört, det kommer nog aldrig att hända. Jag försökte kontra med att jag alltid velat åka till Legoland och att det inte var möjligt för min vårdbiträdes mammas och halvtidsarbetande kyrkvaktmästare pappas ekonomi att göra en sådan resa. Att hö skulle bärgas till renarna och att semestern skulle användas till älgjakt förenklade inte den barndomsdrömmen. Fast jag är inte en bitter människa. Jag vill drömma och önska. Å tänk att när jag själv har skapat möjligheten så blev drömmen verklighet. Ja, det tog en sådär 25 år att förverkliga den. Idag är jag glad och tacksam över att jag fick förmånen att få upptäcka legoland med mina barn, och att jag har fått drömma om resan för att få den gjord!
...
Ingenting är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0