Att våga är att förlora fotfästet för en liten stund...

...att inte våga är att förlora sig själv... så sa Sören Kirkegaard för över hundra år sedan. Jag har de orden i en guldfärgad ram som bott med mig i många år och sedan landat i stugan. Jag tittar på dem och påminns.
..
De senaste åren har jag fått förfrågan om några olika jobb. Varit på endel intervjuer och sedan ringt och sagt att jag inte vill. Fast jag velat. För att jag inte vågat lämna det jobb och de arbetskompisar jag har. Idag har jag vågat! Jag har varit på intervju, jag har lämnat löneanspråk och referenser och jag har tackat ja! Det var med ont i magen jag ringde till min vän och chef och bad om tjänstledigt i 9 månader. Jag vill så gärna kunna komma tillbaka om det inte känns bra på mitt nya jobb. För jobbet jag har idag är fantastiskt på många sätt..och förfärligt för att det tvingar iväg mig från min familj. Klart att jag fick tjänstledigt. Jag tror jag gick ner 10 kg i vikt efter det samtalet!
....
Nu har jag vågat, jag har förlorat fotfästet och fått tillbaka det.....men hade jag inte vågat så hade jag blivit besviken på mig själv igen. Jag behövde Kirkegaard för att komma ihåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0