U....

som en intensiv människa med hundar skulle jag kunna ha en Utebild..som
när vi var och fiskade i myrsjön i somras. Utomhus. Det skulle också kunna vara en bild som beskriver livet med Underbara Ungar och livet i Underställ som jag gärna använder under det kallare halvåret i vår "norrersta" del av riket.
Det finns också ett viktigt samfund på U, Unicef:

Det första som kom upp i mitt huvud var faktiskt U-båt. Å sången Yellow submarine! Jag har inte tillgång till en U-båt. Dock en galen labrador som ibland kan tro att han kanske är en...

Men den som mitt U ska handla om finns på den här bilden från mina Unga år:
Min kusin U. En helt underbar kvinna som är vacker på både insidan och utsidan. Intensiv, effektiv, målstyrd och målmedveten. Som gör mission impossible möjliga och som tänker utanför boxen. En härförare med hjärta och hjärna och som jag ibland önskar skulle se hur fantastisk hon är för att hon finns till! Utan att prestera ett dugg, när hon bara är. En naturbegåvad pedagog! Redan som barn lärde hon oss det ena och det andra. Satte ihop projekt och styrde oss andra. Finns flera kassettband när hon peppat mig att sjunga olika sånger :)
Så finaste och klokaste och bästa U. Du är en av mina allra bästa vänner, ett bollplank och en inspirationskälla! Jag är tacksam över att du finns i mitt liv, att du faktiskt alltid funnits och att du står mig nära!
 
:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0