Y

som i YNNEST!
På sidan Glömda ord kom det ordet fram!

Ynnest – gunst, välvilja, förmån

Det är ett ord som jag använder ofta! Så det var främmande för mig att det var just på en sida som heter Glömda ord som det återfanns med synonymer.

Det är verkligen en ynnest för mig att få leva det liv som jag lever! En ynnest att ha vänner som finns där i vått och torrt, en familj som är stor och yvig, ett hem med plats för många, en kropp som kan ta mig på äventyr och orkar det, ett huvud som har lätt att lära, ett jobb där jag får komma till min rätt, arbetskompisar som gör min dag bra!

Jag är mycket tacksam. Jag kan se vilka förmåner som finns i min vardag. Sådana skattefria varianter som inte kan köpas för pengar!

Det är en ynnest att vara en viktig människa i en annan människas liv...och en ynnest att få små kärlekshandlingar i vardagen...så dagens bild blir min kaffet är klart till dig för att jag vill dig väl! En ynnest en kall och grå oktobermorgon:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0