Om relationer....

Hade ett samtal med en vän för ett tag sedan då frågan kom upp om vi lever i relation med någon för att det är kärlek eller om det är enkelhet. Jag brukar göra några checkpoints om året. Det är viktigt för mig att vara autentisk i mitt liv och att använda min tid på jorden till sådant som är meningsfullt. Handen på hjärtat. Det finns stunder då jag funderat på om jag ska vara i en relation eller inte. Tack och lov har jag tagit mitt förnuft till fånga, eftersom jag jag har förmånen att leva i en relation med en person som får mig att känna mig hel. En människa som jag fortfarande efter 14 år tillsammans med kan känna en värme och glädje över att vakna brevid på morgonen. Jag vet ju bara hur jag gör mina vanecheckar så jag tänkte att det är hög tid att fråga maken om han är gift med mig för att det är enkelt, eller om det är så att jag faktiskt fortfarande är hans stora kärlek i livet. Hans min var obetalbar. E N K E L T....L, lite självinsikt behöver du nog. Det finns inte en människa som kan vara i en relation med dig för att det är enkelt! Sen skrattade han åt min fråga. Tänk att jag kunde tro att det kunde vara bekvämt och ENKELT att vara i en relation med mig. Galet. Nä, för att vara i en relation med en halvgalen autentisk människa med hög personlig integritet (Vilja av stål kallas det tydligen i dagligt tal) så krävs kärlek av ofantliga mått! Jag tänker tacksamma tankar till min förmåga att i min galenhet få en fantastisk man att älska mig som som min bästa vän i livet gör! Tack för att du är modig och härdar ut med mig...och för att du trots mig, vill leva ditt liv brevid mitt. Tack för att du ser mig och älskar mig. Varje  dag. ALLTID.OAVSETT!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0