Dags att summera 2014!


2014 är ett minne blott och 2015 är här med allt det kan bli!
Vilka är mina största lärdomar och insikter från 2014? Min största lärdom är att jag är sämst på att säga NEJ. Jag är sämst på att släppa ansvar och sätta gränser mot andra. Så min insikt är...det jag tränar blir jag bra på. Jag behöver många träningstimmar!
Vilka drömmar och mål har jag uppnått det här året? Jag har tagit alla poäng på utbildningen och sökt in och blivit antagen på KBTterapi steg 1 utbildning! Jag hade tänkt ta MC-kort...men det får bli en annan gång. Energin har inte riktigt räckt till hela vägen. Men har i allafall gjort riskettan och fått lämpen så en bit påväg är jag i allafall!
Vad var allra bäst med 2014? Att jag har jobbat mindre än jag brukar. Att vi har fått vara friska. Att jag fick bli moster!
Vad var sämst?Att L lämnade jordelivet.
Vad för roliga saker har jag gjort? 2014 var året då jag fick besöka Kolmårdens djurpark med mina barn! Jag har haft en underbar stockholmshelg med tjejmil och trevligt sällskap...
Vad har jag lärt mig/utvecklats inom? Jag har pysslat mer än på länge. Stickat kofta, sockar, tofflor.....
Vad känner jag mig stolt över? Över att jag reflekterar över min situation och fattar beslut och följer mina drömmar!
Vad känner jag att jag vill släppa från det här året? Jag vill inte bära på politiskpajkastning, jag vill inte ha människor som hatar och smutskastar andra som de inte vet något om i min närhet. Jag behöver bli bättre på att sätta ner foten.
Vad är jag tacksam för med 2014? Jag är tackam över att vi fått världens finaste bonusbrorsor med familjer! Jag är tacksam över att J tagit studenten och att vi fick vara med på det! Jag är tacksam över att det går framåt för bästa M och att jag får vara en viktig vuxen i hennes liv! Jag är tacksam över att jag och familjen får vara friska och att vi har varandra. Jag är tacksam över att en utbildning jag velat gå i flera år startar våren 2015 och att jag vågade anmäla mig och göra det jag vet att jag måste göra. Att jag har en man som peppar mig att göra det jag vill för att må bra. Jag är tacksam över mina hundar som fått mig att promenera och reflektera. Jag är tacksam över att bo i en stad där det är enkelt att färdas, att det finns allt jag behöver och att jag inte behöver vara rädd. Jag är tacksam över mitt nätverk som hjälper mig att vara en klok vuxen i barns liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0