GLAD PÅSK ALLESAMMAN!


När jag nattade maxi så sa han att han längtade till att komma till stugan och mysa! Jag längtar också, massor! Efter en grymt intensiv tid så känns det som om hela familjen behöver få landa och bara vara och är det någonstans man bara kan vara så är det just i stugan! Jag längtar inte efter att packa väskorna och att packa in alla i bilen. Det är ett nästintill omöjligt uppdrag...tur att jag är gift med världens bästa packare! Och tack för vacpac påsar till kläderna! Det är så skönt att vara där. Vi har ingen TV-box och inte heller särskilt bra mobiltäckning. Ingen dator och inget som tar uppmärksamhet med andra ord! Vi spelar sällskapsspel och är ute och somnar kl 21! Detta innebär att man är pigg och utvilad där vid 6 snåret när ungarna börjar hojta att det är morgon! Härligt! Välbehövligt om inte annat!

Fick dessa vackra blommor av min vän M som grattis till nya arbetet. De gör mig riktigt glad bara av att titta på dem för då påminns jag av hur lyckligt lottad jag är i dessa kristider som lyckats få mig ett arbete, samtidigt hur glad jag är över att jag har en sådan vän! Tack för att du finns och gör mitt liv lite bättre bara genom att finnas till! Känns lite tråkigt att slänga dem i komposten nu när vi åker. I stugan finns bara plastblommor och de är ingenting i jämförelse!

När vi återvänder till civilisationen är det fullt ös genast! 
Måndag: Vattengympa för hurtbullar samt studiebesök och intervju för kursen som jag går. 
Tisdag: IKEA besök???
Onsdag: Välbehövlig massage och Cardio Core på kvällen.
Torsdag: Skola hela dagen samt Aqua på kvällen
Fredag: Skola halv dag

Jag vet. Påsklov är nödvändigt för mig. Och att lämna stan. Det ska bli skönt. Tomt, men skönt. Jag kommer att längta hem till Sst. Det gör jag alltid. Det är skönt att vara hemma. Det är en skön känsla att känna att det är Sst som är hemma. Det har alltid varit stugan som har känts som hemma förut. När man kommit dit har man kommit hem. Sedan vi fått barn är det som att det ändrats. Visst är det skönt att komma till stugan, visst känns det tryggt och mysigt. Men efter en vecka så känns det befriande att återse stadsljusen, kvarteret, huset och min egen säng! 
Ungarna längtar också efter sina leksaker efter en vecka någon annanstans. Det är som att de är helt nya igen när de inte fått leka med dem på ett tag. Kanske är det så att leksakerna också längtar efter att barnen ska leka med dem. Att de ska spridas ut över golvet och bli en ny fantasivärld. Det är så härligt att stå och lyssna vid dörren när grabbarna leker med lego. De har sådan fantasi och man hör att de bearbetar sådant som de snappat upp lite var stans och i olika situationer. Det är som när barnen säger saker till en som man själv brukar säga. Man hör sig själv i sina barn. Oftast brukar jag vara glad och stolt när jag hör dem säga som jag: Man måste vara rädd om varandra, jag har saknat dig, jag älskar dig....etc...Idag så läxade dock midi upp mig när jag busade med honom och tog pyamasbyxorna på huvudet. Då kom fingret upp och han sa vänligt men bestämt och med en bestämd blick att det inte var OK att ta någons pymmisbyxor. Då fick jag le lite, det är nog så man ser ut och låter lite titt som tätt. 

Vi blev tillfrågade om tips när man äter utomhus med barn och jag lämnade tips om att använda kaffefilter när man äter exempelvis hamburgare eller kebab. Ett tips om olyckan varit framme och man fått t ex apelsin eller blåbär ( eller något annat surt) på kläderna är att använda vanlig WC rengöring (typ WC-anka) på fläcken. Det är bara att dra på fläcken innan man lägger den i maskinen. Funkar jättebra! Min vän M på Bä.st har gett mig det tipset efter att X antal tröjor gått hädan efter all smoothie från dagis som osökt alltid hamnat på tröjorna. Those days are gone now. No more blåbärsfläckar på tröjor at Sst! Tack vännen för din klokskap!

Att det inte finns vare sig internet eller dator gör att min blogg kommer få lite påsklov. Om jag hälsar på mamma någon dag så kan det hända att det kommer en liten uppdatering av vad vi pysslar med, men annars är jag åter om si så där 10 dagar beroende på väder och vind! Jag hoppas att det är goväder och att vi riktigt ska kunna samla på tornedalsfräknar som är av bästa kvallisort! Så nu go vänner, vill jag att ni njuter av påskledighet och god mat och goda vänners sällskap! Man får gärna lära känna nya personer och berika sitt liv ytterligare! Själv ska jag basta länge, dela en folköl med någon jag tycker mycket om och njuta av att bara vara! När jag sedan är tillbaka så ska jag vara snyggare, piggare och lyckligare än någonsin! Det är mitt mål....KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0