Måndagen är snart till ända....

...och nu är man pigg som en mört! Jag var så trött i morse och på det så var det punka på vagnen så jag fick först cykla med ungarna till dagis och sedan hem igen och hämta vagnen så lilleman har något att sova i, sedan hem igen och sedan köra pass på Örnen. Det blev tight om tid men jag hann, PUH! Från örnen drog jag till Länsstyrelsen för att göra en intervju till vårt skolarbete och därifrån hem och käka lunch. Då var jag så trött så jag somnade när jag satt och pluggade och sov i 2 timmar! Vad bortskämd man känner sig när man kan göra så! Sedan bar det av till gruppbostaden där jag har jobbat till kl 21, förbi Kvantum på hemvägen och nu är alla varor uppackade och jag får lite egen tid igen....Å nu är jag ju pigg så jag ska sätta mig och skriva en sammanställning av ett kapitel till torsdagens föreläsning. Jag vet, jag borde gå och lägga mig för jag kommer ju att vara trött i morgon bitti annars. Men, nu är jag ju pigg och har läst kapitlet på jobbet så jag känner att det är lika att göra bort det på en gång!
I morgon har jag ingenting för mig på förmiddagen så då ska jag försöka plugga lite då med om inspirationen infinner sig. Det brukar den sällan göra när man som mest behöver den. Grabbarna ska få sovmorgon i morgon och ska inte på dagis så tidigt, men de måste gå för jag börjar jobba innan maken hinner hem, men det blir en kort dag. De har haft påsklov så jag tror att de saknat sina kompisar och kompisarna har saknat dem, det märktes på mottagandet i hallen i morse! Det är så himla skönt nu när man kan cykla till dagis och ha småisarna i cykelkärran. Maxi cyklar själv och snart cyklar midi också. han gjorde det förra året, men då hade han stödhjul och nu är de väck så han måste träna lite till här hemma först innan han kan bege sig ned till viadukten vid dagis! Det känns härligt nu när snön smälter och det känns som om man nästan kan se hur det minskar hela tiden! Så här såg det ut i slutet på maj 2005 här på Sst!

Galonvantar är ett kapitel för sig tycker jag! Det känns som om man skulle behöva ett stort gäng och i någon illfärg så att ingen annan unge har likadana. Att leta galonvantar på dagis där alla har svarta albekovantar är som att dra lotter i ett lotteri! Jag har dock skrivit efternamnet på bandet på framsidan så det är rätt ok ändå. Men nästa gång ska jag köpa grymt färgglada vantar, det är väl bara det att alla andra föräldrar (läs mammor) tänker väl likadant så då har alla turkosa eller oranga och det är samma dilemma fast en annan färg! Kan ju vara lite kul med färg iofs!

På onsdag ska jag på massage och det ska bli grymt skönt och det är så himla välbehövligt för mig. Det bara knakar i låsningarna i ryggen och jag har gått på panodil i några dagar nu. Jag har fått presentkort på massage när jag fyllde år och jag ska passa på att använda mig av dem nu så att formen blir bättre. När jag nu börjar jobba har man dessutom en helt annan ekonomi så då ska jag försöka gå lite oftare på massage. Man måste ta hand om sig själv! Som förälder så ger man så mycket av sig själv och man gör inte så mycket dyra saker när man har småbarn så jag tycker att man ska unna sig att gå på massage och bli bortskämd och omhändertagen. När jag gör det så fyller jag på mitt konto som jag sedan kan dela ut till de mina av. Jag blir gladare och orkar mer och det är otroligt att man kan köpa det för pengar!

Nej, studierna kallar! Ha det gott! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0