storhandling krävs...

i förrgår kokade jag upp de sista makaronerna, igår rök sista riset..innan det hade de sista potatisarna åkt ner i grytan. Det är tomt på basvaror i vårt hem. Nåväl, det bästa med det är väl att man vet att det är fräscha grejer man har i skafferiet! Jag har dragit mig för att göra matplan. Olikt mig. Jag brukar göra en månad åt gången när jag ändå håller på. Och när jag ändå har ångan uppe slinker det in några dagar på nästa månad också. Men nu är det alltså inte så. Jag måste sätta mig ner och göra en strax för att kunna åka iväg och handla. Maken sa att det är nog bäst om jag åker och handlar idag eftersom jag då får precis de varor jag vill ha. Undra om han fått på moppo nån gång för mycket? Jag har försökt att pedagogiskt förklara för honom vilka blöjor vi brukar ha hemma, eller maskindiskmedel eller dyl, men ändå så blir det tokigt och fel när han står på butiken. Jag menar, om man blir tveksam är det bättre att fråga i butiken än att plocka upp mobilen och ringa hem till den det berör ;)! Det blir nog bra!
Maken jobbar eftermiddag och jag ska mysa med killarna här hemma. Vi har det mysigt när vi läser om Affe Åberg och Bamse som just nu är favoriterna här på Sst. Ett och annat lego och duplobyggen hinner vi också med, och att ha en orkester med trummor av kastruller i köket. Men, erkännas ska att mamma njuter mest när alla sover i sina sängar och jag får bre ut mig i soffan och småsova mig igenom kvällen!
I morgon ska jag i allafall jobba på dagverksamheten. Det ska bli jättekul. Att jobba mellan 9-14 är ypperligt för en småbarnsmamma (som har förmånen att bo tillsammans med pappan som kan betala resten av räkningarna). Jag är ett fan av ensamstående föräldrar som lyckas få ihop vardagen och ekonomin. Nu har jag inte så stora utsvävningar och har ett ekonomiskt sinne, men ändå. Jag hoppas att min bättre hälft härdar ut med mig och att vi får fortsätta att tycka väldans mycket om varandra resten av livet! Och ja, jag får härda ut med att han kommer hem med "fel" vara från butiken. Jag övar mig på att inte ta det så hårt och acceptera läget! Inte enkelt om man är L, men ändå!
Nej, dags för matplan och sedan fylla skåpen! Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0