Välkommen du härliga vår!

..tänk att nästan all snö som fallit under vintern har smältit bort! Det känns nästan otroligt! Jag jobbar i kväll så jag har inte fått se någon brasa, men hade ändå möjlighet att vara ute en del i det fina vädret som varit idag. Tydligast så lovar de ännu bättre väder i morgon och då ska jag vara och titta på motorcyklarna med grabbarna bus. 1 maj paltrundan är alltid lika kul. Sedan vill Maxi o Midi gå på Max och äta så det ska vi göra innan vi beger oss norröver för helgen.
Om en vecka så drar vi iväg på semester och jag känner att jag inte riktigt har koll på något. Jag vet att jag kommer att ha det tills dess, men just nu känns det lite kaotiskt med skola, läsloggar och rapporter och med jobb varenda kväll, aquapass och utbildningsdag för instruktörer...Hu..men jag vet att jag alltid lyckas ro det iland, om än på håret och ibland lite halvtaskigt..men ändå! Jag brukar tänka att jag har några som vakar över mig i himlen och hjälper mig när det kör ihop sig..
Jag ska ta med mig skoljobb och datorn och färdigställa allt jag kan under helgen. Det blir intensivt med begravning på lördag och lite kalas för kusinen som fyller 6 år nu på fredag och på söndag hemfärd. Men jag vet att det kommer att finnas minutrar att plugga på och dem ska jag ta tillvara!
Packningen ska jag försöka färdigställa på söndag kväll så jag har veckan på mig att fixa det som fattas, om något fattas. På tisdag ska vi göra programmet för lördagens bravader. Ska bli kul att träffa övriga instruktörer även om det händer grejer som gjort att en av oss arrangörer inte kan vara där. Lite speciellt för oss två andra som inte är inne i hennes bransch, men vi ska göra så gott vi kan. Jag litar på M, hon är en klippa!
Onsdag går i arbetets tecken med en delad tur och på torsdag är det kväll, liksom fredag..ja varenda kväll under vardagarna nästa vecka är jag på jobbet. Men det är helt OK. Jag vet ju att det inte kommer att vara så jämt!
Nu har bloggen hjälpt mig att strukturera upp mitt rätt vimsiga liv. Det är många bollar i olika färger som måste hamna rätt och inte tappas bort. Det måste vara ett 1000 bitars pussel minst! Men jag älskar varenda bit, även om vissa är svårare än andra att förstå var de ska sitta, varför eller få dem att passa ihop med det hela. Kanske är det just det som gör livet så underbart. För underbart är livet, varenda dag!
Kram på er där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0