Åter kopplad till omvärlden...

visst är det ändå märkligt hur beroende av nätet man kan bli. Nu har vår dator varit på service hos en kompis och fått mer minne och nya program och man känner sig helt hjälplös när man inte kan kolla sin mejl eller facebookka. Nåväl, nu är datorn tillbaka med massor av ny energi och det känns som om den är blixtsnabb. Tusen tack N!
Annars har det varit en mycket trevlig helg! I fredags dök brorsonen upp, han hade "missat" bussen och sov över en natt. På fredag kom även stora lillasyster till sönernas lycka! Hon stannade hela helgen, men eftersom jag haft en hel del inbokat så hann jag knappt se henne. På lördag drog hon på stan och jag for och handlade mat och hämtade någon stötdämpare som maken ska fixa. Sedan var det bara hem, lämna dogg till hundvakterna, se till att brorsonen fick i sig middag och dumpa honom till bussen så han inte missar den igen och sedan i duschen och fixa mat till barnen. Sedan var det bara att lämna över allt till super M som kom och var barnvakt. Jag och bästaste maken for till pastabacken och mumsade superdupergod mat innan vi drog mot kulturens hus och showen "Galen i tornedalen". Vilken härlig show! Gud vad de är duktiga och fasen vad mycket jag behövde alla de skratten och den påfyllningen av tid som vuxen. Jag är så himla trött just nu. Skulle somna sittandes om jag bara fick slappna av...Nåväl, efter showen så minglade vi lite i baren innan vi åkte hem och släppte hem barnvakten. Mini vaknar givetvis alltid tidigt när det är mammas tur att kliva upp så vi fick en tidig morgon. Jag och midi drog iväg på vår söndagsutflykt till Kronan för att vara med på friluftsfrämjandets "Knytte-aktivitet". Vilka protester det var när vi skulle åka när storebror och moster lekte med lego och han skulle iväg från det. När vi anlände till kronan var protesterna som bortblåsta och vi hade det helt underbart. Det är kvalitetstid och riktigt mys. Jag har tid att se vem Midi är och det är en ynnest för en trebarnsmor. Att få vara med ett barn åt gången. Trevligt! Å det är heller aldrig fel med varm oboy och ostmacka i skogen!
Hem och fixa lunch åt busarna och sedan fixa lite hemma. Middagsfix och sedan iväg till kronan igen till familjen HR för att fira deras midi som fyllt 3 i förra veckan. Hon blev så glad åt presenterna och killarna fick leka!
Kvällen har gått i ett hej dundrande tempo med dusch och kvällsfika, renbäddning och massor av tvätt att ta hand om. Kaffe med kompis och lite strul innan internet kom igång efter leveransen av den nyservade grunkan. Nu har jag fått vara in på mejlen och på facebook...och så har jag fått göra detta inlägg. Nu känns det som om man har koll på läget igen!
I morgon blir det vattengympa med bästa pantertanterna och sedan lunch med härliga ACL! Sedan inskrivning på kursen på universitetet. Spännande och härligt på en och samma gång! Ha det gott..kram och go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0