Fredag och snart är arbetsveckan slut....

....idag kändes det genast inte lika kul att jobba på gruppis i morgon som det kändes igår kväll när de ringde. Jag vet att när jag fraktat mig dit så kommer det att kännas helt ok och dagen kommer att gå snabbt, men nu när man är lagom sliten efter veckans bravader så känns det lite motigt. Det är bara att tänka positivt. Det blir några till slantar i plånboken i slutet av nästa månad och det kan ju vara välbehövligt! 
Jag känner mig aningens förvirrad angående mitt arbetsliv just nu och vet egentligen inte vad jag ska göra. Företaget som vill anställa mig vet inte när eller hur det kommer att bli så nu börjar jag känna mig rätt mätt på att inte veta något. Det känns nästan bättre att ställa in sig på att det inte blir av och sedan så satsar jag på andra tänkbara jobb. Det är rätt skönt att jobba på dc och gruppis och däremellan köra lite aquapass och plugga lite offentlig rätt. Kan verkligen inte säga något annat just nu! Men samtidigt så är det så temporärt och egentligen inte det som jag vill hålla på med hur länge som helst. Vill aldrig lämna det helt eftersom det är så himla fantastiska människor och mycket möten som man aldrig skulle vilja missa.....Men ändå! Nåväl, jag är ju med i uttagningen av teamledare för kronofogden här i stan så jag får väl hålla lite tummar för det. Det var så himla nära sist så jag hoppas att de inser vad de missade och erbjuder mig tjänsten förstås! Nåväl, den dagen de funderingarna! Nu är vi här och idag och dagen är snart slut. Då är det bara att sluta sina gluggar och sova gott! I morgon är en ny dag med nya härliga möjligheter! Hoppas på go väder och att alla är på gott humör så man kan göra riktigt mycket trevliga saker under dagen! 
Byggandet har tagit fart här på sst och längtan efter garderober och förvaring kan snart se ett slut. Å vad det ska bli skönt när allt får sin egen plats! Jag längtar! Eftersom jag är en så intensiv person så kräver det ordning...och utan förvaring så blir det dåligt med ordning och dåligt med ordning betyder STRESS. Så jag ser fram emot en vinter utan stress. Nästan som i reklamfilmer där hela familjen bara ler och käkar flingor. Så kommer det att vara hos oss när vi får oss lite ordentlig förvaring. Det är klart, när man ändå får drömma och önska så vill jag ha en toadörr i källaren...och en förrådsdörr och socklar! Men just nu vill jag nog mest av allt ha sovmorgon! Å frukost när jag stiger upp...sådan hotellfrukost! Å att det är städat och att ungarna är påklädda och gärna ute och leker. Sedan vill jag strosa iväg på en lång promenad med min hund och bara njuta av den svala augustiluften........Men det får bli en annan gång, en annan helg om några veckor..men drömma får man ju,,,och det borde jag göra redan nu.....sött, gott och länge! Kram alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0