Handlingsångest igen...

varför är det alltid så det känns....bara ÅH NEJ bara man tänker på Ica och tomma skåp. Måste göra något åt problemet i morgon, men, i morgon är ju en annan dag! Vilket idag känns som evigheter bort och därför blir det en lättnad! I morgon ska jag jobba sista dagen på mitt vick. Det känns lite jobbigt att inte veta vad som ska hända nästa vecka. Eller, nog vet jag lite. Jag ska på föreläsning på måndag och så ska jag träffa mina underbara vattentanter kl 9! Jag har saknat dem mycket under sommaren så nu ska det bli jättekul att träffa dem igen! Men sedan vet jag inte så mycket mer. Kanske träffa en person som jag kanske ska bli god man för. Vi får se hur det blir med det. Jag är god man för en man och snart för en till där jag bara går och väntar på tingsrättens beslut. Det är en jätte kul grej, att vara god man alltså. Man lär känna människor man aldrig hade sprungit på annars. Och man lär sig saker om samhället som man aldrig någonsin skulle ha lärt sig om man inte gjort det. Alltså ypperligt för en vetgirig person som mig! Gå in på kommunens hemsida om du är intresserad och gör en ansökan om att bli god man. Man blir inte rik men vi har använt pengarna från det till ett nöjeskonto för familjen så det har gett fickpengarna till våra semesterresor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0