Lat...

..känner jag mig så här den första dagen efter nån veckas ledighet. Seg som sirap är man i huvudet och egentligen vill man bara slänga sig på soffan och sova sig lite! Har köpt mig en ny cykel i allafall så jag ska kunna frakta mitt arsle dit jag vill. Känns skönt att vara ägare till en cykel igen! Den funkar fint, har varit och cyklat med gamlingshunden som äntligen är hemma igen. Han är lika lycklig som jag...valpen fortfarande lyckligast!
Äntligen är ungarna på plats i huset. I morgon kommer bli en tung dag då dagis sätter igång igen. Maxi har inte velat sova nu på kvällen. Det är klart när det varit ledigt och mycket på g så har han sovit längre på förmiddagarna istället. Nu är det slut med det och bara att pallra sig upp. Nästa vecka börjar maken senare så de behöver inte vara så tidigt på dagis som denna vecka. 
Det är så mycket som har snurrat i mitt huvud de senaste veckorna. Jag ska bara försöka klura lite på hur jag ska få ur mig alla tankarna så att det blir begripligt. Jag har haft tid att fundera så mycket nu när jag jobbat natt och varit ledig och varit ensam uppe i stugan. Å just då när man klurar tycker man att allt är så himla slugt, sedan minns man inte riktigt allt och nu måste jag börja rensa i hårddisken!
Till helgen blir det åter stugan! Det är det årliga terrängloppet som går av stapeln i hembyn så det ska bli trevligt att träffa många nära och kära. Grabbarna ska naturligtvis tävla i 500 meters loppet. Det är det mest spännande loppet med de mest taggade deltagarna...med blåbärspauser efter spåret! Viktigt med vitaminer! Så om någon vill hänga på så finns det sovplats i stugan, och det är bara att anmäla sig till lämplig distans! jag är inte säker på hemsideadressen men det är ju bara att googla på Kivijärviloppet!
Nä, nu trött..ska sova sig sängen lite innan morgondagens nya friska tag. Bäst att plocka fram kläder till bröderna bus...en tidig tid att passa för första gången sedan tidigt i juni!
Kram alla goa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0