snart helg igen...

....men att jobba med funktionshindrade är nog bland det härligaste jag vet! De är så himla kloka och ärliga och härliga! Som en av mina all time favorites....där hon är är det bäst att vara! Hon bor på det bästa boendet och nu när hon ska flytta så blir det bäst..och hon jobbar på det bästa jobbet också..Varför är dessa bäst? Jo för att hon är där! Hon är inte bara bussig, hon är snygg och modig också. Man får inte glömma något av epiteten, då fyller hon i med det man har glömt! ÅÅÅ vilka boostar för självförtroendet man kan få på ett sådant place! Tre veckor har jag kvar där innan jag börjar med mitt nya jobb som känns spännande och intressant och jag är så laddad och taggad att bita i en ny utmaning.....Det är väl det när semestern är över och man ska börja om, det är då det killar överallt i hela kroppen och man har mångder av inspiration som man fått av solens alla strålar, alla trevliga stunder med nära och kära..och de synvillor man fått efter för lite sömn och för sena kvällar (nätter).
Nu går jag runt och lyssnar på massor av musik för att kunna göra pass att köra på Örnen och Hertsöbadhus samt pontus...det kommer att bli en del pass och jag ska köra så mycket jag bara orkar och hinner med. Nu är jag laddad även för det och känner att kroppen skriker efter träning. Har bara softat hela sommaren! 
På fredag så styr vi kosan norrut till stugan igen. Slutar tidigt så det känns bra, jag kommer hinna packa i lugn och ro och sedan beger vi oss norröver i bra tid och hem på söndag före lunch. Grannkillarna fyller år och vi ska på kalas. För en gångs skull har jag ordnat presenterna i god tid! Även om maxigrannpojken tyckte att han kunde ju önska sig en robot av oss. Han är ju så himmelens söt!
Idag har varit en sådan skön dag....jobbat sedan hem och laga mat till familjen. Då kom C och hunden Z förbi och busade med våra hundar en stund. C är en sådan person som alltid får en på bra humör! Därefter tänkte jag bege mig till HagaV för ett besök hos S och ungarna, men där var barnen så slut som artister så det får bli en annan gång. Istället begav jag mig till JV-grillen med Midi och Maxi och moster I. Vi cyklade in till stan, käkade en god glass, cyklade till ankdammen och sedan kronanbacken hem. Han är så duktig min maxi som cyklade nästan hela vägen, ledde bara upp för branta backen. STOLT mamma är vad jag är. Sedan en snabb kopp kaffe med moster I och dusch av ungar innan jag cyklade hem med moster I och motionerade hunden i samma sväng. Nu hemma och ansiktsbokar och bloggar. Mitt andningshål och socialaverktyg! Med småbarn hemma är det ett ypperligt sätt att hålla kontakten med folk även efter kl 19 på vardagarna!
I morgon jobb igen......Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0