Söndag och ladda för ny vecka!

Lördagen bara kom och for eftersom man jobbade hela dagen lång. Iofs så hade jag så mycket go i kroppen när jag kom hem så jag röjde tvättstugan som var som ett kapitel från hell....nu är den som den ska, även om där är hela veckans tvätt som jag kört igenom idag. Det är en liten liten stund varje vecka som tvättkorgarna i detta hus är tomma....men nu finns det redan gott om tvätt i dem efter dagens bravader och jag är inte ett dugg rädd för att jag inte kommer att behöva köra en 7-9 fullsmockade maskiner i slutet på nästa vecka. Så är livet med småbarn, hundar och ett i övrigt aktivt liv! 
Idag har varit en toppendag! Sovmorgon först och främst (Tack min skatt, det behövde jag idag), därefter bärplockning med tillhörande korvgrillning med fam L från Bäst. Ungarna och hundarna och jag hade en underbar dag och valpen är som en klubbad säl ännu nu fast timmen är sen och vi har varit hemma i många och långa timmar! I kylen har jag två fina påsar med bär..en ska jag genast skicka till dagis så de får göra blåbärssmoothie till ungarna av dem! Det var gott om blåbär där vi var, och stora och fina var de också!

Väl hemma så har jag kört tvättmaskin efter tvättmaskin och däremellan hängt upp på tork. Sedan blev det givetvis matlagning och inviterade moster I på lax och potatis. Dock så var laxen slut i min frys så det fick bli kotletter och potatis istället. Helt OK...sedan firade vi med glass till efterrätt! Lovade att sätta in en blid på min microtårta som vi avnjöt för några veckor sedan...nu äntligen har jag fått tummen ur och laddat in bilderna i datorn! Håll tillgodo!


Den var riktigt mumsig, om än aningen söt..Men till kaffe så var det en riktig höjdare...och på 9 minuter så har man riktigt go efterrätt så man ska ju nu inte haka upp sig på sådant i onödan! Appropå jordgubbar och gott. Våra barn är inte så vana vid sötsaker, och det är inget som regelbundet erbjuds i vårt hus. När vi åkte till stugan sist så hade mommo varit och köpt godis till dem som hon sa att de skulle få mumsa efter att de ätit mat på fredag. När vi anlände till stugan så såg jag att hela det lilla landet var fullt i mogna jordgubbar och snabbt som ögat plockade jag dessa delikatesser innan ungarna och valpen hann dit och skövla det. Ungarna fick välja: Jordgubbar o glass eller godis....Jag trodde bergis att de skulle ta de stora jordgubbarna för de doftade ljuvligt...

Nej...de valde varsin godis från påsen och sedan var de nöjda! Kan vara så att färska bär och frukt alltid finns att tillgå i vårt hus...och godis är något sällsynt och mycket lockande. Nåväl..det finns ju kvar godis i påsen till flera lördagar i stugan...jordgubbarna skivade vi och åt i kvällsfilen. Det är lyx och njutning! I morgon får de mumsiga färska blåbär i frukostfilen. Det är också lyx!
Nä..nu ska jag borsta mina gaddar och krypa ner i sängen och läsa en stund innan jag sluter mina gluggar. Ha det gott !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0