Mamma till tre nobelpristagare....

Inte illa va! Mini är förskolans nobelpristagare i att äta själv, Midi är förskolans nobelpristagare i trädklättring och Maxi är förskolans nobelpristagare i smålegobyggning! de har fått motta diplomet av "Kungen" under gårdagens 3- rätters lunch. Finklädda och högtidliga...ÅÅÅÅ vad mina barn går på världens bästa förskola! Ni är outstanding!
Igår satt jag och gjorde ett nobelpris till personalen från alla oss föräldrar och barn. Motiveringen var: För att ni skapar världens bästa förskola och nöjer er inte med det. Varje vecka gör ni nya och ännu bättre saker! Så är det verkligen. Igår var jag stum av beundran efter nobeltillställningen och lyckan i ungarnas ögon....idag berättar de att från och med våren ska barnen gå på "simskola", 5 måndagar på raken ska 5 barn gå till badhuset och få öva upp sin vattenvana. Sedan är det nästa 5 barns tur! Jag är mållös, tårögd och tacksam! Jag kan med gott samvete gå till mitt jobb och göra det jag är bra på och veta att mina barn är med personer som ger dem allt man kan önska, och älskar det! För det är ju också den del i det hela. Personalen utstrålar så mycket positiv energi och trygghet så ungarna kan inte annat än må bra när de är på dagis! Nu hoppas jag att personalen vinner på sin trisskalender som de fick av oss....så de kan sätta lite guldkant på tillvaron, för de sätter verkligen guldkant på våra liv!
...
I dag är det operation jobba stenhårt..hem och köra ett rejs i ett ingrott hem....sedan är det FREDAGSMYS med alla 5 barnen. Bonusarna ska hämtas kl 16 idag. Biobarnen är överlyckliga över deras ankomst....
...
På lördag blir det julmys på Hertsön och lunch hos fam L på Bäst. Söndan kanske bjuder på lite bad i Boden om energin räcker till det....
...
KRAM!!!

Kommentarer
Postat av: milla

härligt med världens bästa förskola. Det har vi också. Synd bara att den ska läggas ner. Trots fulla avdelningar, trots pris för bästa arb. plats i kommunen. Trots att många nyblivna föräldrar söker sin omsorgsplats där. Detta fick personal o föräldrar veta när de läste nsd imorse. Jag mår illa!!! Nu ska vi kämpa järnet för att kommunen inte stänger den.

2009-12-11 @ 20:56:43
URL: http://millasplejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0