Nu är det jul igen!

Välkommen efterlängtade jul till vårt hus! Den 23 december har vi faktiskt några måsten i vårt hus. Trevliga måsten förstås! Vi går på julkalendern i stadsparken, vi lämnar presenter till farbror T och personalen på äldreboendet och sedan bakar vi ett pepparkakshus efter middagen...I år var vi riktigt lata och satte ihop ett sådant kit från affären. Det måste vara en gåva från ovan! Det är en sak när ungarna själva kan baka, då ska man göra eget, men nu när de ännu är så små så var det grymt skönt..det är ju ändå garnera huset som ungarna gör...så här såg det ut hos oss idag...
Å så non stop..jag tror att Mini tröck i sig en ranson som räcker året ut...
Ta DAAAAAA
Sista måstet den 23 är att ta in granen i huset och sätta i ljusen..När det var gjort gick vi ner i bastun och tvättade av oss så vi är rena och snygga när tomten anländer. Mysigt! Nu sover alla busarna...jag och maken slår in de sista gåvorna, har varit över till familjen för tomtebytet och dealat det sista...Hunden nosar på paketen och undrar vars hans är..de kan man aldrig lägga under granen förrän tomten anländer eftersom han är så himla sugen på sina paket....
Nu ska jag ta min sista kopp kaffe för dagen..sätta mig ner i soffan i sken från denna.....
God jul allesamman! NJUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0