Sista dagen på året...

Nu är man mätt och belåten efter att ha avnjutit 3-rätters middag med "moffa" och mostrarna. Det blev en toast med avocado, rödlök, tomat, paprika och knaperstekt bacon, helstekt fläskfile med rotsaksgratäng och timjansås..och till efterrätt pepparkakscheesecake...Snabbt fixat och gott mumsat!
...
Nu är det lite tid för att återblicka och summera året som gått....När jag tänker på ordet årskrönika kommer jag osökt att tänka på en viss "dalkari" som var som en gubben i lådan i allas årskrönikor nyåret 03-04 som vi firade ute i Karlsvik hos bekanta. Kan ha varit en del alkohol inblandat i den firningen..men det var trevligt...å fasen vad tiden går dessutom, det är ju 6 år sedan idag!
...
Tiden går fortare och fortare för varje år som går. Tänk att det redan är 10 år sedan som vi firade in millenieskiftet. Då hade jag pluggat en termin vid LTU. 00.00 på millenieskiftet stod jag och sköt raketer med en vän. Den vännen finns inte ibland oss längre. Men de flesta vänner finns tack o lov ännu här, och när man funderar på vilka som var där och vad som har hänt sedan dess så kan listan göras lång.
..
Det är idag 15 år sedan som min älskade pappa lämnade oss. Tiden läker verkligen sår, men ärren finns alltid kvar. Om än man har lärt sig att leva med det. Men det är fortfarande lite svårt att "fira" på en dag som varit den värsta dagen i ens liv....
Det var historia från back in the days....nu till lite nutidshistoria...
2009 var året då:
  • Makens morfar och mormor lämnade oss...
  • Vi hade inbrott i stugan då de stal både det ena och det andra.
  • Hade mitt första hål i en tand på 15 år..
  • Jag var arbetslös för första gången i mitt liv...
Men det var också året då:
  • Vi hade en fantastisk 12-åring boende hos oss under de tre första månaderna. Nu har han det gott på en bondgård, och livet verkar vara snällt mot honom. Ingen hjälpklass i engelska och matte!
  • jag tog några poäng på universitetet...
  • Jag gick på flera intervjuer under våren och fick jobbet som jag nu har. Under tiden vickade jag inom omsorgen och har lärt känna flera fantastiska personer genom det!
  • vi var många som fyllde 30 så det har blivit några fester under året. TREVLIGT! Tack vänner för de trevliga partyna och min egen speciella firning med långfärdsskridskor och korpismackor, bastu, massage...och för att ni kom och åt och lagade god mat på min fest!
  • Vi åkte till turkiet med bonusarna och jag åkte till grekland med systeryster och hennes klass. Härligt och varmt!
  • Jag skrattade mycket
  • Vi hade en skön sommar!
  • Vi var till Lycksele med svärisarna och barnen. Hotellfrukost och familjeaktivitet..alltid trevligt!
  • Jag äntligen fick min 25 års present...den svarta fina labben Hans Otto!
  • Vi har haft trevliga besök i stugan av goda vänner!
  • Vi träffat många vänner och släktingar och fått vara en del i deras liv..
  • Finaste J, M och S föddes och förgyller våra liv! Jag är så glad att vi får följa er på livets väg! Fint dop för J i gammelstad där jag fick äran att läsa en text...
  • Jag spelat lasergame för första gången i mitt liv- Asroligt!
  • Jag var och red islandshästar..det var länge sedan sist men så fantastiskt roligt och härligt! Tack bästaste M!
  • Jag och moster I tog en 3-dagars under Lulekalaset. En gång om året och då gör man det ordentligt! Tack för en otroligt rolig helg! Det ska vi göra om 2010 (Om mommo är barnvakt dvs)
  • Jag var och såg Bo-kaspers och senare Raj-Raj med maken på kulturens hus..och så Lars Winnerbäck med snygga brudar på coop arena. Lasse rules!
  • Vi hade en underbar helg i storforsen med 30 års jubilarer...
  • Maken skaffade sig nya glasögon...å han är lika snygg i de nya som i de som han haft de senaste 9 åren...
  • Mini lärde sig gå, springa och hitta på hyss!
  • Midi kom tvåa i teckningstävlingen och var på bio för första gången i sitt liv Ice Age 3!
  • Maxi tappade sin första tand=LYCKA!
Det har givetvis hänt mer både trevligt och mindre trevligt...När man snabbt summerar året som gått så ser man genast att det positiva verkligen är mycket mer än det tråkiga som hänt under året. Det är så det känns också, som att 2009 varit ett toppen år! Tack alla vänner som förgyller mitt liv varje dag! Tack min familj för att ni är bäst i hela världen för mig! Jag ser fram emot ett nytt härligt spännande 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0