Äntligen Måndag!

...nej så kändes det inte i morse när jag väcktes av en lycklig liten man som stod upp i spjälsängen och jollrade! Men det är som bara att resa sig upp och glömma sängen och sedan ösa på med allt som ska göras. Har hunnit vara och köra ett pass Aqua för 55+ och det är som att dessa damer har förmågan att få mig på gott humör! I kväll ska jag köra företagspass..lite cardio Core blir det idag. Det är skönt att köra pass, då får man träna själv och man kan inte banga! Om man bara skulle ha bättre karaktär när det handlar om mat så skulle man snart vara en kandidat för beach 2009! Hi hi! Nej, för mig är mat en helig sak och jag skulle inte klara av några restriktioner, då blir jag helt besatt av det som jag inte ska äta istället så det är lite motsatt effekt för mig. 
I morgon är det möte med skolpsykologen om stora bonuskillen. Det ska bli intressant att träffa alla igen. Lite jobbigt att själv sitta på information som jag inte får yppa innan familjerätten gjort det. Men man vet ju inte riktigt hur det blir på slutet, det kan alltid hända saker. Det som är jobbigast är att nu när han tagit sig uppåt, framåt och glädjen har nått hans ögon...det är då man ska vidare. Jag sa det till min bättre hälft idag. Att det bästa med vårt arbete med dessa barn är att se glädjens lykta tändas i dem. Att se kraften och viljan att göra gott komma....det värsta är nog det vi står inför i dagarna. När vi blir de som sviker, när de lämnar oss...det har vi varit hyfsat förskonade ifrån tidigare då de flyttat hem till biologiska föräldrar eller varit så små att de inte förstått konsekvensen av händelserna. Nu är det en som förstår och vet och känner. En som vill tillhöra vårt liv och som inte kommer att få göra det på samma sätt. Det känns jobbigt och nog är det mycket tårar som bränner bakom ögonlocken av blotta tanken på det som komma skall. Men det kommer bli bra det med. Tiden ger perspektiv och läker det mesta. Det har man lärt sig. Även om minnen gör att man bara behöver blunda för att vara tillbaka där man en gång var. 
Jag ska trösta mig själv med nya tapeter om jag hittar några på rean. Jag och maken ska försöka åka en sväng och titta på en tapet till köket och en till hallen. Hoppas hoppas.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0