...så var det fredag igen!

Sovmorgon är det bästa jag vet! När man får ligga kvar i sängen och höra de andra tassa runt i huset och göra massor och själv kan man bara dra täcket lite högre upp och så snarka på en stund till. Jag har egentligen ett superdåligt morgonhumör så för mig är det bäst att kliva upp och få göra allt som jag vill ha det och ha gott om tid....men för själen så är det bättre med sovmorgon och ett abrupt välkommen till verkligheten lite senare!

Nu är jag inne i ett grymt positivt flow vad gäller arbetssökandet. Jag ska på ytterligare en intervju för ett jobb till nästa torsdag! Nu har jag fått chansen att borsta av min ringrostighet och det känns taggande att komma iväg igen. Då vet jag iofs hur det gått med det jobb som jag var på intervju för igår....Det som toppar mitt lyckorus är att jag till råga på allt klarade tentan som jag gjorde 14 januari och det känns som om jag blivit mycket lättare och att många stenar lyfts från mitt hjärta! Dessutom så blev hela vår familj, med bonusar och allt inbjudna på en fantastisk köttfärslimpa hos Leijonen och det var välbehövligt trevligt initiativ! Hur gott är det inte att få sitta ner med goda vänner och äta riktigt god hemlagad mat. Att bli bjuden på hemlagad mat är KÄRLEK! TACK VÄNNER! 

Är det så kallt som idag så vet jag inte vad vi ska göra med all energi som bor i vårt hus. Jag ska iofs iväg på 4 års kalas med killarna och det ska bli jättekul. Kanske är det så att det är mamma som gillar att köpa presenten mest eftersom man är killmamma ut i fingerspetsarna och det är en riktig prinsessa som fyller år och man får chansen att köpa lite lila glittriga kjolar! Det blir nog till att frakta alla rumpor till simhallen och dra lite "bomben" i bassängen för bröderna bus och bonus energiknippena! Simhallen har som en bedövande effekt på energi och det är så skönt segt i huset efter några timmar i plurret! 
Nu, njuta av lugnet och tystnaden.....dricka en kopp te med älsklingen och sedan krypa ner i sängen med lite facklitteratur..inte missa chansen att lära sig något nytt, eller friska upp minnet på sådant man borde minnas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0