...att förstå att man inte förstått....

jag är en nyfiken person, villig att lära mig nya saker varenda dag! Jag vill förstå och kunna se, lära mig att tänka i nya banor och ta mig framåt! Det är inte enkelt alla gånger. Man måste våga titta sig själv i spegeln och våga se att man gör fel för att kunna förändras. Det är inte så roligt att se sig själv i spegeln. Men nyttigt. Och det tar någon dag, i allafall för mig, att acceptera det jag ser och jobba på förändring. Man vill ju vara fulländad och klok och vacker! Men mest av allt vill jag kunna förstå andra...och det är jobbigt när jag förstår att jag inte förstått. Det är en ständig kamp och dans i virvlar för att lära känna sig själv och förstå varför man reagerar och agerar på olika sätt. Att våga fundera på vad i mig som gör att jag blir glad, arg och triggad av. Vilka minnen har jag i min svarta låda, vilka erfarenheter har jag och i vilka situationer måste jag tänka några varv innan jag öppnar min mun. Man kan ju även le åt sig själv ibland. Som idag när min kompis sa att om jag mot förmodan skulle skilja mig så skulle hon kunna lägga ut en kontaktannons och jag skulle genast nappa på daten som uppfyllde kriterierna: 
  • Blond, 
  • Blåögd, 
  • vänsterhänt, 
  • från en stad i norr, 
  • rötter i tornedalen, 
  • rastlös, 
  • barnkär
  • allergisk 
Om man inte uppfyller kriterierna så behöver man inte göra någon ansträngning. Jag inser nu att de killar som inte uppfyllt dessa kriterier bara har kunnat vara en tillfällig flirt och inte kunnat etsa sig fast i mitt hjärta. Lite komiskt är det att de killar som jag verkligen älskat och älskar av hela mitt hjärta är killar med allt detta gemensamt. Sedan är de grymt olika på många sätt, men jag har ju också förändrats under åren som gått. Det är som att just dessa kriterier har positiv reaktion i min svarta låda, den jublar och skickar kärlekspilar! Jag har faktiskt förstått att jag är tillsammans med världens finaste kille. En man som passar mig och min personlighet som handen i handsken. Även om jag kan bli vansinnig ibland så vet jag, att ingen, ingen kan som han göra mitt liv till den saga det är. Han är min bästa vän, min motpol, min vapendragare och min trygghet! 

Jag gjorde ett personlighets test i samband med den intervju som jag ska på i nästa vecka. Det var roligt att göra ett test och ännu roligare att läsa resultatet:

Beskrivande ord:

 

  • Inflytelserik, övertygande, vänskaplig, verbal, kommunikativ, positiv, optimistisk, självframhävande, generös, frågvis, tävlingsinriktad, självgående, aktiv, rörlig, rastlös, alert, öppenhjärtlig, viljestark, bestämd och självständig.

 

 Allmänna kännetecken

 

 

  • Influerar och övertalar andra att se saker på sitt sätt.
  • Konkurrerar för att vinna
  • Bra på att ta folk; karismatisk
  • Kan vara självhävdande vid behov, men föredrar arr göra affärer på ett vänskapligt sätt.
  • Mottaglig för förändringar, ifrågasätter status quo.
  • Viljestark och självständig men arbetar inom organisationens vidare ramar.
  • Vill ha utmanande uppgifter
Det är rätt kul att göra ett test och sedan få se resultatet. Det är med skräckblandad förtjusning som man öppnar testresultatet och jag måste säga att det säger mycket om vem jag är som person! Det stod mer än det jag ovan citerat men det var egenskaperna satta i olika perspektiv. 

Det är en resa att lära känna sig själv, en resa med många aha-upplevelser och upptäckter då man förstår att man inte förstått. Jag ser fram emot fler sådana upptäckter på min resa! 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0