Laddar för en maxibarnhelg....

Igår borde jag ha suttit länge i bastun efter träningen. Jag borde suttit där med ansiktsmask och härlig musik och en kall folköl och bara andats...Vad gjorde jag? Jag rusade in på Ica, de hade ju billig svensk köttfärs, rusade hem, hängde upp tvätt, kastade mig i duschen och sedan hjälpte jag en kompis med pappersbekymmer, surrade helt onödigt mycket och kom i säng alldeles för sent. Då vaknade lilleman och var jätteledsen. En timme senare, efter vällning, nästroppar och Vick vaporub, somnade han med lite mankemang. 
Väckte maken kvart över 5 för att han ska frakta sig till arbetet. Han kom ner och sökte plånboken med alla lampor tända i sovrummet så lilleman vaknade kvart i 6. Nu har vi hunnit med mycket och klockan är inte ens 8 på morgonen. Jag tror på det gamla finska uttrycket att det är från morgonen som dagen är längst. 
Jag laddar för en barn till max helg. Maken jobbar hela helgen. Vi har våra egna 3, plus bonus 12-åringen, plus bonus 9-åringen, plus bonus 11 åringen..dessutom kommer mina syrror som blir 11 & 13 i år. Hm, 8 barn i huset. Jag kommer att få laga mat och köra diskmaskin i helgen. Maken vek tvätt med en kompis häromdagen när jag var på möte på skolan. Han konstaterade att det var många sängar som behövde bäddas i detta hus. Undra varför?
Så, på söndag när alla extrabarn har lämnat huset och vi bara har egna plus bonus 12-åringen kvar i huset så ska jag träna, äta lite och sedan gå och lägga mig när ungarna somnar kl 20.00! Ribban är lagd...rivningsrisk föreligger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0