Onsdag välkommen!

Det verkar bli en bra dag idag och vad tusan, kan det bli så mycket annat när man är ledig och får mysa med sina småbusar! Visst är det gudomligt skönt med sovmorgon men då är det samtidigt så att det känns som om man ligger efter när man vaknar sent. När jag kliver upp på morgonen så tömmer jag diskmaskinen, drar igång en tvättmaskin, kollar om något fattas etc så då är dagen igång och jag har koll på läget. Maken har helt andra morgonrutiner...och då har jag ju inte koll. Jag har lärt mig att leva med detta bara för att få sova ibland, men nog kan jag vara på pissigt humör när jag har sovmorgon bara för att det känns som ett kaos när jag vaknar....
Idag ska jag och barnen hitta på något skojsigt med våran moster I, och så ska vi hälsa på våra kompisar i Sbyn där dottern fyllt två år i dagarna. Jag har varit och shoppat en liten present till henne. Vi ses alldeles för sällan. Men de är lite som vi, fullt ös alltid, vilket innebär att tiden är det som inte existerar. 
Igår gjorde jag den där microtårtan som jag tidigare beskrivit. Superenkel och mycket god. Bör nog serveras till kaffe eftersom det var en söt historia! Jag ska lägga in en bild på skapelsen när jag fått ändan ur vagnen och lagt över bilderna i datorn!
I morgon är det jobb igen, från förmiddag till kväll. Det går rätt bra ändå, även om dagen kan kännas väldigt lång den sista timman. Sedan åter ledig och vi åker upp till stugan på lördag. Hämtar hunden, LÄNGTAR! Han har ju varit borta i två veckor då. Midi har frågat efter honom i flera dagar...-för jag älskar ju min hund! Och nog är det tomt med bara valpen i huset. Och nog saknar valpen sin hundkompis, det märks tydligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0